F1 Australijos Grand Prix 2013

F1 Australijos Grand Prix 2013Kimi Räikkönen võitis Grand Prix’ Austraalias pärast kahte boksipeatust

Lotuse piloot Kimi Räikkönen võitis Grand Prix’ Austraalias kahe boksipeatuse strateegiaga.

Räikkönen startis ülipehme kummiseguga Pirelli P Zero Red rehvidel, läbis aga kaks järgmist lõiku keskmiselt kõva kummiseguga Pirelli P Zero White rehvidel. Selline rehvide kasutamise strateegia tõi talle otsustava üleoleku peamistest konkurentidest – ülejäänud esikuuiku sõitjad viisid ellu kolme boksipeatusega sõidu strateegiat.

Keskmiselt kõva kummiseguga rehvidel startis ainult neli pilooti: Adrian Sutil Force Indiast, Daniel Ricciardo Toro Rossost, Sergio Perez McLarenist ja Pastor Maldonado Williamsist.

 

F1 Australijos Grand Prix 2013 F1 Australijos Grand Prix 2013 F1 Australijos Grand Prix 2013 F1 Australijos Grand Prix 2013
F1 Australijos Grand Prix 2013 F1 Australijos Grand Prix 2013 F1 Australijos Grand Prix 2013 F1 Australijos Grand Prix 2013
F1 Australijos Grand Prix 2013 F1 Australijos Grand Prix 2013 F1 Australijos Grand Prix 2013 F1 Australijos Grand Prix 2013

 

„Võtsime vastu tõeliselt julge otsuse – tuua sellele võidusõidule ülipehme kummiseguga rehvid, et teha rajal arenev võitlus teravamaks“, teatas Pirelli spordidirektor Paul Hembery. „Meile näib, et kavatsus töötas – nägime võistluses mitmesuguseid kahe ja kolme boksipeatuse strateegiaid ning seitset erinevat liidrit. Kimi Räikkönen ja Lotuse meeskond orienteerusid rehvides suurepäraselt, millest annab tunnistust võidukas kahe boksipeatuse strateegia, mis ei hakanud tööle konkurentidel. See oli tõeline rehvide kasutamise meistriklass. Vahetevahel trassi eri paigus viibides jälitasid Räikkönen ja Lotus võistluse teisel poolel tõhusalt Ferrari meeskonda ja selle sõitjat Alonsot, kes rakendasid sprinterlikku kolme boksipeatuse strateegiat. Oli väga huvitav jälgida, millise tulemuseni need erinevad võistluse läbiviimise strateegiad viivad. Tulemusena kujunes finiš kaasakiskuvaks, poodiumile aga tõusis kolm teenekat maailmameistrit. Tasub märkida, et Räikkönen kirjutas oma aktivasse võistluse kiireima ringi (56. ring) – see võistluse eelviimane ring oli tema rehvikomplektile 22. ringiks. Jäime väga rahule kahte tüüpi rehvide kiiruse ja vastupidavusega, iseäranis raja ja asfaldi küllaltki madala temperatuuri tingimustes, mis viis rehvide mõningase granulatsioonini. Järgmisel nädalal, Malaisias, saavad tingimused olema täiesti teistsugused!“

Täpsema informatsiooni leidmiseks külastage ametlikku veebilehte Pirelli.com/F1

Nr.  Gran-prix   Kuupäev
2 Grand-prix Malaisia 24 
3 Grand-prix Hiina 14 aprill
4 Grand-prix Bahrein 21 aprill
5 Grand-prix Hispaania 12.mai
6 Grand-prix Monako 26.mai
7 Grand-prix Kanada 9 juuni
8 Grand-prix Suurbritannia 30 juuli
9 Grand-prix Saksamaa 7 juuli
10 Grand-prix Ungari 28 juuli
11 Grand-prix Belgia 25.aug
12 Grand-prix Itaalia 8 september
13 Grand-prix Singapur 22 september
14 Grand-prix Korea 6 oktoober
15 Grand-prix Jaapan 13 oktoober
16 Grand-prix India 27 november
17 Grand-prix Abu-Dhabi 3 november
18 Grand-prix USA 17 november
19 Grand-prix Brasiilia 24 november