F1 Grand-Prix Hiina 2013

F1 Grand-Prix Hiina 2013

ALONSO VÕIDAB HIINA GRAND PRIX KASUTADES KOLME-STOPILIST STRATEEGIAT
Fernando Alonso võttis oma selle aasta esimese võidu Hiinas kasutades kolme-stopilist strateegiat. Ferrari piloot alustas kolmandalt stardikohalt P Zero Yellow pehmete rehvidega ning seejärel läbis kolm ringi P Zero White keskmise tugevusega rehvidel, võites võidusõidu 10 sekundilise edumaaga Lotuse juhi Kimi Raikkoneni ees.

Alonso kumulatiivne sõiduaeg 1h36m26.45s oli peaaegu identne eelmise aasta võiduajaga: 1h36m26.292s, mille sõitis Nico Rosberg. Kogu sõidu kiireim ring 1m36.808s Sebastian Vetteli poolt pehmetel rehvidel oli siiski eelmisel aastal Hiinas sõidetud kiireimast ringist (Kamui Kobayashi, 1m39.960s) rohkem kui kolm sekundit kiirem, mis rõhutab 2013nda aasta Pirelli rehvide sooritust ja jõudlust.
Juhid alustasid võidusõitu kasutades mitmeid erinevaid strateegiaid, mille juures paljud meeskonnad segasid eri-taktikaid oma kahe sõitja vahel. Jenson Button (McLaren), Sebastian Vettel (Red Bull), Nico Hulkenberg (Sauber), Paul di Resta (Force India), Sergio Perez (McLaren), Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) ja Valtteri Bottas (Williams) alustasid kõik keskmise tugevuse rehvidega: ülejäänud alustasid pehmetega.
Kõik esimesed neli lõpetajat kasutasid kolme-stopilist strateegiat, mil kahe-stopiga sõitjatest oli kõrgeimal ehk viiendal kohal  McLareni piloot Jenson Button. Sõidu alguses läbis Button pikima etapi keskmise kõvadusega rehvidel, sõites 23 ringi samade rehvidega, millega alustas. 

F1 Grand-Prix Hiina 2013 F1 Grand-Prix Hiina 2013 F1 Grand-Prix Hiina 2013 F1 Grand-Prix Hiina 2013
F1 Grand-Prix Hiina 2013 F1 Grand-Prix Hiina 2013 F1 Grand-Prix Hiina 2013 F1 Grand-Prix Hiina 2013
F1 Grand-Prix Hiina 2013 F1 Grand-Prix Hiina 2013 F1 Grand-Prix Hiina 2013 F1 Grand-Prix Hiina 2013

Pirelli spordidirektor Paul Hembery kommenteeris: „Strateegia mängis tänasel võidusõidul võtmerolli, mil keskmise kõvadusega rehvid tõestasid end GP alguses täispaagiga sõites hästi. See tuli kasuks juhtidele, kes alustasid keskmise tugevusega rehvidega ning samuti sõitjatele, kes lõpetasid esimese lühikese etapi, et võimalikult kiiresti vahetada pehmed rehvid keskmiste vastu. Selle tulemusena nägime palju möödasõite, sest strateegiad on juhtidest sõltuvad ning prooviti enne oma järgmist stoppi võimalikult paljudest autodest mööduda. Strateegiaid dikteeris pigem rehvide lagunemine, mitte tegelik kulumine, kuid ringiajad olid ka keskmiste kõvadusega rehvidega püsivalt võrdsed, isegi pikkadel etappidel, kus läbiti 15 ringi või rohkem. Jällegi nägime väga mitmesuguseid sõidustrateegiaid, kus Button ja Vettel olid valinud lõpus pehmed rehvid. See pakkus meile põneva finiši, kus Lewis Hamiltoni ja Sebastian Vetteli lahing viimase poodiumi koha pärast kestis kuni ruudulipuni. See on kolmas võit seni kolmest sel hooajal peetud võistlusest; koos viie maailmameistriga maailma esiviisikust …“  

Võidu toonud kolme-stopi strateegia toimis täpselt nii nagu meie insenerid eile ennustasid. Me ennustasime kolme-stopilist kiireimaks strateegiaks: alustades pehmete rehvidega, vahetades keskmiste vastu ringil kuus kuni üheksa, ringil 22-26 jällegi keskmised ning keskmised veelkord ringil 39-43. 

Alonso alustas pehmete rehvidega, vahetas keskmiste vastu kuuendal ringil, jälle keskmised rehvid ringil 23 ning viimaks taaskord keskmise kõvadusega rehvid ringil 41.  

Täpsema informatsiooni leidmiseks külastage ametlikku veebilehte Pirelli.com/F1

Nr.  Gran-prix   Kuupäev
4 Grand-prix Bahrein 21 aprill
5 Grand-prix Hispaania 12.mai
6 Grand-prix Monako 26.mai
7 Grand-prix Kanada 9 juuni
8 Grand-prix Suurbritannia 30 juuli
9 Grand-prix Saksamaa 7 juuli
10 Grand-prix Ungari 28 juuli
11 Grand-prix Belgia 25.aug
12 Grand-prix Itaalia 8 september
13 Grand-prix Singapur 22 september
14 Grand-prix Korea 6 oktoober
15 Grand-prix Jaapan 13 oktoober
16 Grand-prix India 27 november
17 Grand-prix Abu-Dhabi 3 november
18 Grand-prix USA 17 november
19 Grand-prix Brasiilia 24 november