Vettel kasutas Malaisias võidu saavutamiseks kolme tüüpi rehve
Red Bulli sõitja Sebastian Vettel saavutas hooaja esimese võidu pärast heitlust meeskonnakaaslase Mark Webberiga; mõlemad piloodid kasutasid võistluse ajal kolme tüüpi Pirelli rehve – vahepealseid, kõva ja keskmise kummiseguga rehve.
Tibutavas vihmas startisid kõik piloodid Pirelli Cinturato Greeni vahepealsetel rehvidel. Kuna kõik piloodid kasutasid võidusõidu esimesel lõigul vahepealseid rehve, siis ei pidanud nad enam paigaldama võidusõidu käigus Malaisia etapiks üles antud kahte tüüpi siledaid, nn slick-rehve.
Vihmastes tingimustes toimunud stardi järel sõitsid esimesed viis kohta hõivanud piloodid boksidesse neli korda, kolme boksipeatuse kasuks otsustanud pilootide seast tõusis aga lõpp-protokollis kõigist kõrgemale Romain Grosjean, kes finišeerus meeskonnakaaslase Kimi Räikköneni ees kuuendana.
„Enne võidusõidu algust alanud vihm muutis väljatöötatud strateegiate elluviimise keerukaks, sest meeskonnad olid sunnitud reageerima muutuvatele tingimustele ja nägema esimesel lõigul ette erinevat haardumistaset“, märkis Pirelli spordidirektor Paul Hembery. „Asfaldi tahenedes nägime, kuidas erinevad meeskonnad kasutasid kõva kummiseguga ja vahepealseid rehve erinevalt. Ometigi sõitsid liidrid väga tihedas grupis, vaatamata erinevatele taktikalistele otsustele, Mercedese meeskonna strateegia aga võimaldas neil alguses Red Bulli meeskonna piloodid isegi lahutada. Olime tunnistajateks rehvide väga tugevale kulumisele, kuid teadsime, et nii saabki olema – Malaisia raja ekstreemsete tingimuste tõttu, samuti meie käesoleva aasta pehmema kummiseguga rehvide suurema kiiruse tõttu. Ehkki selja taga on vaid kaks Grand Prix’ hooaega, räägib saadud kogemus siiski sellest, et meeskonnad kohanduvad kiiresti uute rehvidega, sedamööda, kuidas kulgeb hooaeg ja autode edasine täiustamine. Pole mingit kahtlust, et see kordub ka käesoleval aastal.
Võidukaks osutus nelja boksipeatuse strateegia, mitte aga kolme, nagu eeldasime. Võidusõidu alguse vihm ajas aga segamini kõik ennustused, sundides meeskondi läbima esimest lõiku vihmasele ilmale mõeldud rehvidel. Pärast esimese lõigu läbimist vahepealsetel rehvidel läks Wettel 5. ringil üle uute, keskmiselt kõva kummiseguga rehvide komplektile, seejärel uutele kõva kummiseguga rehvidele 22. ringil, uuesti uutele kõva kummiseguga rehvidele 32. ringil, lõpetas aga võidusõidu 42. ringil paigaldatud keskmiselt kõva kummiseguga rehvide kompletiga.
Selline variant erines sellest, mida nägime kiireima strateegiana ette eile – start keskmiselt kõva kummiseguga rehvidel, üleminek kõva kummiseguga rehvidele 9. ringil, jälle kõva kummiseguga rehvidele 25. ringil, viimane boksipeatus 40. ringil, taas kõva kummiseguga rehvide paigaldamiseks. Wettel aga otsustas valida viimase lõigu jaoks välja kiiremad keskmiselt kõva kummiseguga rehvid“.
Täpsema informatsiooni leidmiseks külastage ametlikku veebilehte Pirelli.com/F1
Nr. | Gran-prix | Kuupäev |
3 | Grand-prix Hiina | 14 aprill |
4 | Grand-prix Bahrein | 21 aprill |
5 | Grand-prix Hispaania | 12.mai |
6 | Grand-prix Monako | 26.mai |
7 | Grand-prix Kanada | 9 juuni |
8 | Grand-prix Suurbritannia | 30 juuli |
9 | Grand-prix Saksamaa | 7 juuli |
10 | Grand-prix Ungari | 28 juuli |
11 | Grand-prix Belgia | 25.aug |
12 | Grand-prix Itaalia | 8 september |
13 | Grand-prix Singapur | 22 september |
14 | Grand-prix Korea | 6 oktoober |
15 | Grand-prix Jaapan | 13 oktoober |
16 | Grand-prix India | 27 november |
17 | Grand-prix Abu-Dhabi | 3 november |
18 | Grand-prix USA | 17 november |
19 | Grand-prix Brasiilia | 24 november |