Mis tegi Pirelli kalendrist maailmakuulsa projekti?

Käesoleval aastal tähistab Pirelli Kalender 50 aasta juubelit. Pirelli kalendri projektijuht Julie Naylor rääkis meile, miks see projekt algatati, kuidas kalender 50 aasta jooksul on arenenud ja kuids seda Vormel 1 turundusprogrammiga kombineeritakse.

Kahtlemata on Pirelli kalender maailma üks tuntuimatest kalendritest, mis on 50 aasta jooksul järsult edasi arenenud ja muutunud. Kuidas seletada kalendri edu? Kas projekti populaarsus on seotud projekti ellu viinud fotograafide, modellide, pildistamiskohtade ja eksklusiivsusega ja/või on suurem roll just teatud erootilisel faktoril?

Pirelli kalender on n.ö kultuslik kunstiteos, mis on brändi kontekstis väga maineka standardi saavutanud, modellide ja fotograafi valikust pildistamiskoha otsimiseni, milleks tavaliselt on maailma kauneimad kohad. Pirelli püüab alati kõik väljaanded teha veelgi paremaks, kuulsamaks, erinevamaks ja eksklusiivsemaks.   

   

Kalendari keskseks teemaks ei ole kunagi olnud rehvid. Miks?

80ndate lõpus ja 90ndate alguses kasutati kalendri piltidel üksvahe protektori mustreid. Nii tookord kui ka praegu on Pirelli peamine ülesanne siiski näidata foto kunstilist väärtust ja originaalsust, viies selle samal ajal ellu ilma mis tahes piiranguteta. Toote loomise vajadus võib siiski mõnikord piiranguks muutuda.

Maailmas on palju erinevaid ettevõtteid, kes autovaldkonnas tegutsevad ja oma kalendreid välja annavad. Miks ei saa nende väljaanded nii kuulsaks kui Pirelli kalender? Millal ja miks sai Pirelli kalendrist see eriline?

See juhtus tänu mitmetele asjaoludele. Esiteks on kalender saadaval vaid koropratiivse kingitusena, seda ei ole kunagi müüdud. Peale meie peamiste klientide saavad Pirelli kalendri mõjukad inimesed – tootmis-, finants-, kunsti- jm valdkondade esindajad ja kuningliku pere liikmed. See tegi kalendrist kultusobjekti, mida tahavad endale saada inimesed kogu maailmas.

  

Lõpptarbijad peavad rehve ja rehviäri tihtipeale millekski igavaks. Tänu kalendrile on Pirellil õnnestunud luua ettevõttest teistsugune kujutis. Seega on Pirelli ainulaadne ettevõte. Kas esimest kalendri numbrit koostades oligi see Pirelli eesmärgiks? 

Tookord pakkus kalendri idee välja Pirelli Suurbritannia osakonna turundustirektor Derek Forsyth. Nn fantaasialendu stimuleeriv ja turundusfenomeniks osutuv kalender oli tema idee.

   

Mida see kalender teie meelest endast kujutab?

See on meistriteos ja kunstitaies. Kalender tähistab naise jõudu ja ilu. See on kahtlemata unikaalne kultuurifenomen, mis illustreerib, kuidas 50 aasta jooksul ühiskonna suhtumine alasti kehasse ja naiselikkusse muutus.

Kas see suhtumine muutus tänu kalendrile? Kas suhtumine muutub edaspidi veelgi?

Kalendri areng jätkub. Muutudes peegeldab kalender ajastu vaimu, peamisi muutusi ja tendentse.

  

Pirellil on kaks olulist projekti – Pirelli kalender ja osalemine Vormel 1-s. Kas need kaks projekti on seotud ja kuidas need koos töötavad?

Nii kalender kui ka Pirelli osalus autospordi projektides ja ka F1-s võimaldab meil tugevdada kommunikatsiooni premium-segmendis ning näidata meie ettevõtte soovi olla mis tahes valdkonnas kõrgeimal tasemel, saavutada kõrgeim kvaliteet ja disain, mis on meie ettevõttega seotud.