„Jätkame tööd Pzero perekonna rehvide kallal, täpsemini paigaldame nende sisemusse elektroonikat, mis hakkab tegema koostööd sõiduki pardaarvutiga – see saab olema midagi enamat kui lihtsalt rõhujälgimise süsteem,” teatas Pirelli tehnoloogiadirektor Maurizio Boiocchi.

Millegi enama all peab hr Boiocchi silmas süsteemi Cyber Tyre, mis sisaldab rehvi vahepadjandi kõigisse sektsioonidesse paigaldatud väikseid andureid. Seejuures kasutab firma praegu oma testides trekisõidu mudelit LaFerrari FXX K, seeriatootmisse kuuluvatele super-klassi autodele võib süsteem ilmuda viie aasta pärast.
„Andurid saavad kindlaks teha haardumisteguri ja jõu kontaktpinnal ning elektroonilise juhtplokiga „suheldes“ edastada selle teabe reaalajas juhtplokile,“ seletab hr Boiocchi. „See lihtsustab auto kõigi aktiivsete süsteemide tööd, mis reguleerivad vedrustuse seadistust, rataste külgkallet ja pöördemomendi jaotumist – kõike seda, mida on vaja näitajate parandamiseks.“
Tema sõnul võimaldab koostöö aktiivse vedrustusega sõiduki püsivuskontrolli süsteemidega muuta momentaanselt ja sõltumatult väliste ja sisemiste rataste külgkalde nurka, et maksimaalselt parandada haarduvust kurvides. Niisiis, kui esirehv „tunnetab“, et juhitavus hakkab muutuma puudulikuks, võib ta saata arvutile signaali, mis vähendab vedrustuse jäikust.
Kui pidurdamisest rääkida, siis siin on eelised veelgi tuntavamad. „Pidurdamise algul ABS-ilt saadava informatsiooni asemel saame meie hinnata tegelikke jõude, mida meil on võimalik kasutada,“ kinnitab hr Boiocchi. „Sellel süsteemil on turvalisuse ja juhitavuse täiustamise seisukohast tohutu potentsiaal.“