Uus Pirelli „robo rehv“ – kaasaegne rehv tänapäeva kiirusele

Scherlock Holmes mõistis iga eraldi detaili tähendust. ''Ma olen juba ammu endale selgeks teinud seda pöördumatu aksioomina – ei ole mitte midagi olulisemat kui detailid, – nii on kunagi öelnud Arthur Connan Doyle kuulus detektiv.

Selge, et tookord Holmes ei rääkinud uue Pirelli ''küberrehvi'' andurite suurusest, kuid teatud sarnasus siiski on. Need andurid on veidi suuremad kui 1 cm3 – tundub kergemeelne mõõt, kuid just need ''pisikesed'' saavad lähiajal muuta Teid Kõige võimsamaks Autojuhiks.
 

Pirelli uusima põlvkonna ''intelligentsed'' rehvid suudavad ''suhelda'' auto pilguga ''jutustades'' teekvaliteedist ja saadavast haarduvuse tasemest. Just nii see ''väike'' muudab rehvi ''elusaks“ anduriks. Maurizio Boiocchi, ettevõtte Pirelli juhtiv spetsialist tehnoloogiate alal avastas Top Gear.com-ile kõiki rehvi revolutsioonilised tehnilised peensused.
''Tavaliselt me kasutame ühte andurit ''ohututele'' ja kahte-kolme andurit ''kõrge kvaliteediga tõhususe'' rehvidele. Andurid ehitatakse kohe rehvimustri sisse, mis haarab kogu rehvi ja millest väikesele, mustale, autos sisse ehitatud kastikesele saadetakse eelnevalt programmeeritud signaalid, algatades selliselt ''koostöö'' ABS, ESP ja teiste juhtpaneeli süsteemide vahel, samas näidates autojuhile olulist infot.
''See on oma laadi monitooringu süsteem, mis võib hoiatada autojuhti, et tema sõidukiirus juba läheneb selle auto võimete piirini ja seda tuleb vähendada'', – seletab  Boiocchi. ''Kas ka Teie saate ette kujutada, et auto on ühendatud satelliitnavigaatorile ja on võimalik juba õigeaegselt teada vihma lähenemisest, teades milline saab olema haarduvus sellistes tingimustes.'' Lisaks pakub see süsteem infot konkreetsetes oludes kõige sobivama kiiruse jaoks.
Anduritega varustatud rehv on suurepärane uudis nii ohutuse kui ka tõhususe poolest. ''Kui räägime sportautodest, – ta jätkab – ''oleme tunduvalt parandanud maksimaalse küljejõu, lihtsalt optimeerides kontaktpinna mustri erinevatel, juhitavuse seisukohalt problemaatilistel ringiradadel. See moment on oluline juhtides autot kõige ekstreemsematel oludel mil ülekaal konkurendi üle saadakse ainult tänu hoolikale kogu meeskonna tööle.''
Stephan Reil, Audi Quattro allosakonna juht nõustub täielikult Boiocchi öelduga. ''Minu arvates rehvid ei ole auto koostisosana olnud mitte kunagi piisavalt hinnatud'', – ta äsja lisas rääkides Top Gear-iga. ''Teie saate kõik ära rikkuda lihtsalt valides ebakvaliteetsed rehvid – selliste rehvide tõttu kaob täielikult auto võimsus.''
Hetkel lihtsustatud ''küberrehvide'' variant testitakse veokite autoparkides, lisaks väga varsti võimalik, et nendega varustatakse ka kõige võimsamaid võidusõidu autosid. Pirelli aga ei eita – et sellised rehvid oleksid kõikidele kättesaadavad, läheb vaja pikemat aega. ''Selleks, et meie uut toodangut saaks pakkuda keskmist klassi argipäeva autode omanikele, läheb meil veel paar aastat, – lisab Boiocchi.
 

Sellepärast tuleb tunnistada, et meie siiamaani veel seisame natuke eemal, kuid ''robo rehvide'' ajastu enam ei ole mägede taha.

Allikas