Auto Motor und Sport – 225/50R17 mõõdus talverehvide test (PStz3-2/13)

Auto Motor und Sport – 225/50R17 mõõdus talverehvide test (2013)Saksa väljaande Auto Motor und Sport ajakirjanikud testisid kaheksat päevakajalist lamellidega talverehvi mudelit.

Testis võrreldi naastudeta rehve, mis peavad tagama talvistes tingimustes optimaalse juhitavuse üksnes lamellide abil – väga peened, kuid sügavad sälgud protektoris, mis tekitavad servi, mis võimaldavad rehvide haardumist libedate pindadega. 17-tolliste rehvide protektoris võib olla kuni 4000 lamelli ja kui kõik need omavahel kokku ühendada, siis on tulemuseks hiiglaslik 320 meetri pikkune haardumisserv, mis  on mõeldud takistama rehvide libisemist lumel ja jääl.

95 punktiga 100 võimalikust osutus lumel parimaks Continental. Väga tasakaalustatud sõiduomadustega paistsid silma ka Pirelli, Dunlop ja Nokian. Märgatavat mahajäämist teistest lubasid endile vaid Toyo rehvid, mis lähevad ebapiisavalt pööratavuselt alatasa üle liigsele pööratavusele.

Auto Motor und Sport – 225/50R17 mõõdus talverehvide test (2013) Auto Motor und Sport – 225/50R17 mõõdus talverehvide test (2013) Auto Motor und Sport – 225/50R17 mõõdus talverehvide test (2013) Auto Motor und Sport – 225/50R17 mõõdus talverehvide test (2013)
Auto Motor und Sport – 225/50R17 mõõdus talverehvide test (2013) Auto Motor und Sport – 225/50R17 mõõdus talverehvide test (2013) Auto Motor und Sport – 225/50R17 mõõdus talverehvide test (2013) Auto Motor und Sport – 225/50R17 mõõdus talverehvide test (2013)

Continental ja Pirelli esinesid lumel ja märjal teekattel sedavõrd veenvalt, et nende nõrkused kuival asfaldil võib neile andestada, kui mitte arvestada Pirellile omast valju müra. Tulemusena saavad mõlemad rehvid «Eriti soovitatute»  staatuse, nagu ka väga tasakaalustatud Dunlopi ja Nokiani rehvid, millel on väga head näitajad kuival asfaldil. 

Allikas: Auto Motor und Sport

1 Continental WinterContact TS850 Auto Motor und Sport: Eriti soovitatud
Continental WinterContact TS850

+ Lühike pidurdusmaa lumel ja märjal pinnal

+ Väga hea haardumine märjal pinnal

+ Väga tasakaalustatud sõiduomadused

 

– Suhteliselt nõrgad tulemused kuival pinnal

2 Pirelli Winter Sottozero 3 Auto Motor und Sport: Eriti soovitatud
Pirelli Winter Sottozero 3

+ Väga hea haardumine lumel

+ Kõrge turvatase ja neutraalne käitumine

+ Madal veeretakistus

+ Lühike pidurdusmaa märjal pinnal

– Suhteliselt madal vastupidavus vesiliule

3 Dunlop SP Winter Sport 4D  Auto Motor und Sport: Eriti soovitatud
Dunlop SP Winter Sport 4D

+ Kõrge mugavustase

+ Madal müratase

+ Tugev põikhaardumine lumel

+ Lühike pidurdusmaa märjal pinnal

– Juhitavus märjal pinnal pole piisavalt hea

4 Nokian WR D3 Auto Motor und Sport: Eriti soovitatud
Nokian WR D3

+ Lühim pidurdusmaa ja parim juhitavus kuival pinnal

+ Kindel käitumine lumel, ehkki kalduvusega ebapiisavale pööratavusele

 – Suhteliselt nõrgad tulemused märjal pinnal

 

5 Goodyear UltraGrip 8 Performance Auto Motor und Sport: Soovitatud
Goodyear UltraGrip 8 Performance

+ Hea haardumine ja juhitavus märjal pinnal, iseäranis lumel

– Suhteliselt madal pidurdustõhusus

– Kõrge veeretakistus

6 Michelin Alpin A4 Auto Motor und Sport: Soovitatud
Michelin Alpin A4

+ Lühike pidurdusmaa ja hea juhitavus lumel

+ Kõrge mugavustase

– Suhteliselt pikk pidurdusmaa märjal pinnal

– Nõrk vastupidavus vesiliule

7 Fulda Kristall Control HP Auto Motor und Sport: Soovitatud
Fulda Kristall Control HP

+ Lühim pidurdusmaa ja väga hea juhitavus lumel

– Nõrgad tulemused märjal pinnal

8 Toyo Snowprox S953 Auto Motor und Sport: Tinglikult soovitatud
Toyo Snowprox S953

+ Kõrge vastupidavus vesiliule

+ Hea juhitavus kuival pinnal

– Madal pidurdustõhusus

– Kõrge veeretakistus

– Juhitavus lumel ja märjal pinnal pole piisavalt hea