Sportautode suverehvid
Suurepärastel rehvidel muutub Mini autoks, mille juhtimine pakub suurt naudingut. Võrdleme kaheksat 225/35 R18 mõõdus suverehvi kuival ja märjal teekattel ning paljastame kaks ohtlikku petturit.
Vahauasi boksiteel valitseb elevus. Ajakiri SPORTSCARS hakkab täna taas kord viima läbi suverehvide teste sel Lõuna-Austria Vahauasi piirkonnas paikneval võidusõidurajal. Idülliliselt kaunil maastikul paiknevalt rajalt avaneb vaade barokkstiilis ehitatud Melka kloostrile. Mägedes ja tasandikul asuvate dünaamiliste teelõikude ja järskude kurvidega rada on täiuslik jahimaa sellistele ajaviite sportautodele, nagu Mini Coupé John Cooper Works. Ülilaiadel 225/35 R 18 mõõdus testrehvidel Mini sebib takistustega rajal justkui „tuline“ 211-jõuline päkapikk. Võistlusraja ja auto vaheline koostöö sujub ladusalt – veeredes Bridgestone Potenza S 001 sportrehvidel ja uutel Conti SportContact 5 rehvidel, mis tulid selles mõõdus välja alles veidi enne meie testi toimumist. Muljetavaldavalt töötavad ka parendatud Nexen N 8000 rehvid, mis on kiirusringi läbimiseks suurepäraselt ette valmistatud. Subjektiivsel hinnangul kaotavad kiiruse vähendamise eest punkte Marangoni ja Yokohama kandidaadid.

Allikas: AutoBild SPORTSCARS
1. Continental Sport Contact 5 |
Üldhinnang: väga hea |
 |

|
Tugevad küljed: sportrehvid, silmapaistvad juhitavuse parameetrid märjal ja kuival teekattel. Suurepärane turvavaru vesiliu testides, lühike pidurdusmaa.
|

|
Nõrgad küljed: kõrgendatud välismüra tase. |
|
2. Pirelli P Zero Nero |
Üldhinnang: väga hea |
 |

|
Tugevad küljed: suurepärased rehvid, veenvalt sportlikud juhitavuse parameetrid. Lühim pidurdusmaa märjal teekattel, hea mugavustase liikumisel, minimaalne välismüra tase. |

|
Nõrgad küljed: pisut kõrgendatud veeretakistus. |
|
3. Nexen N 8000 |
Üldhinnang: väga hea |
 |

|
Tugevad küljed: mitmekülgselt andekas, tasakaalustatud dünaamilised näitajad kuival ja märjal teekattel. Stabiilne haardumistase kurvides, lühike pidurdusmaa, hea mugavustase liikumisel, vaiksed. |

|
Nõrgad küljed: veeretakistus vaid keskmisel tasemel. |
|
4. Bridgestone Potenza S001
|
Üldhinnang: soovitatavad |
 |

|
Tugevad küljed: liikumise dünaamiliselt sportlik iseloom, püsiv haardumine kurvides. Lühike pidurdusmaa, madal veeretakistus. |

|
Nõrgad küljed: mõningane kalduvus kesktõukejõu tekkele märjal teekattel. |
|
5. Marangoni Mythos
|
Üldhinnang: soovitatavad |
 |

|
Tugevad küljed: hea turvavaru testides vesiliule, lühike pidurdusmaa kuival teekattel, välismüra madal tase. |

|
Nõrgad küljed: mõningane kalduvus tsentrifugaaljõu tekkele, kõrgendatud veeretakistus. |
|
6. Toyo Proxes T1 Sport |
Üldhinnang: soovitatavad |
 |

|
Tugevad küljed: tasakaalustatud juhitavus ja lühike pidurdusmaa kuival teekattel. |

|
Nõrgad küljed: testides vesiliule vaid keskmine turvavaru, keskmine juhitavustase märjal teekattel. |
|
7. Sunew YS 618 |
Üldhinnang: nõrk |
 |

|
Tugevad küljed: madal välismüra tase, minimaalne veeretakistus. |

|
Nõrgad küljed: väljendunud kalduvus tsentrifugaaljõu tekkele, ohtlikult pikk pidurdusmaa märjal teekattel, keskmine mugavustase. |
|
8. Yokohama Parada Spec-2 |
Üldhinnang: nõrk |
 |

|
Tugevad küljed: lühike pidurdusmaa, parim veeretakistus. |

|
Nõrgad küljed: olulised puudujäägid testides vesiliule, ohtlikult pikk pidurdusmaa märjal teekattel. |
|