Tagasipöörudmine lätete – kompaktklassi – juurde. Testimiseks kasutati VW Golf, mis sõitis 195/65-15 rehvidega. Testiti järgmisi rehve: Bridgestone Turanza ER300, Dunlop SP Fast Response, Firestone Firehawk TZ300a, Goodyear Efficient Grip, Pirelli Cinturato P1 ja Uniroyal RainExpert.
Vesiliu-testis vastavad just viimatinimetatud rehvid täielikult oma nimele. 7 mm paksune veekiht läbiti Uniroyal rehvidega kõigest 106,5 km/ha tunnikiirusel – seetõttu moodustus Uniroyal ja teiste testitavate rehvide vahele väga suur distants. Rehvid demonstreerisid märjal teekattel väga head kurvide võtmist -seda üheaegselt turvalise sõiduga.
Kahe sugulaskontserni- Firestone и Bridgestone – poolt pakutavad rehvid annavad juhtidele tunduvalt suurema tegutsemisvabaduse, mis tähendab muidugi ka tunduvalt suuremaid sõidukiirusi, kuid RainExpert juhtpositsioonid jäävad ikkagi kõigutamatuks – täpselt samamoodi, kui Pirelli suurepärased pidurdussooritused või Dunlopi väga hea sooritus märjal teekattel. Goodyear Efficient Grip rehvid jäid oma sooritusega märjal teekattel viimasele kohale. Nimetatud asjaolu demonstreerib rehvitootmise ühte kõige põletavamat vastuolu – head veeretakistusjõu näitajad (s.t. väikesed) muutuvad automaatselt takistavaks asjaoluks, kui eesmärgiks on maksimaalse stabiilsuse tagamine märjal teel kurve võttes. Sama kehtib ka Efficient Grip rehvide suhtes. Seevastu kuival teel rebisid antud rehvid juhtpositsioonile.
Uniroyal rehve iseloomustab väga hea sooritus märjal teekattel, kuiva teekatte jaoks nad ei kõlba, samas tagavad antud rehvid väga komfortse sõidu. Väga sügav turvisemuster tekitab probleeme täpse sõidujoonise hoidmisel. Tekib turvalisuse mulje, kuid sama kiiresti hakkab toimima külgõõtsumine. Kuival teekattel pidurdades näitasid RainExpert rehvid kõige kehvemat sooritust.
Ülejäänud rehvid näitasid enam-vähem ühesuguseid tulemusi, ebaoluliste kõikumistega ühel või teisel juhul. Pirelli Cinturato P1 näitab parimat sooritust kõige rohkemates testidistsipliinides, antud rehvidele võiks ette heita vaid kahte puudust: kõrge müratase ja kehv kaitse vesiliu vastu. Seejuures näitasid Pirelli rehvid optimaalset kiiruselangu nii märjal kui ka kuival teekattel sõites. Seepärast ongi nimetatud kaks põhilist ohutusnäitajat testide hindamisel otsustava tähtsusega.
Allikas: Auto Motor und Sport