Seekord testis Auto Zeitung 14 suverehvi mõõdus 225/40 R18, mis läbisid 13 erinevat testi ja sõitsid läbi u 1200 km nii kuival kui ka märjal asfaldil. Märjal teekattel tehtavad testid on väga olulised, sest kvaliteetsed suverehvid peavad tagama autojuhtidele ohutuse isegi tugevate vihmavalingute ajal.
Veelgi olulisem on rehvide pidurdustõhusus ekstreemolukordades, kui kiiresti tuleb mööduda takistusest. Siin on kaalukas osa kummisegu koostisel. Imepäraselt hästi peavad auto märjal teekattel kinni Pirelli rehvid, nendele konkurente polnud. Pidurdades 100 km/h kiiruselt oli Audi pidurdustee vaid 51 meetrit. Võrdluseks – teise koha saanud Goodyear rehvide puhul oli pidurdustee 3,8 meetrit pikem. Teisisõnu: hetkel, mil Pirelli rehvidega varustatud Audi oli juba seisma jäänud, jätkas Goodyeari rehvidega varustatud auto oma liikumist kiirusel 26 km/h.
Tulemuste koondtabelis sai Pirelli 2. koha, jäädes vaid natuke võitjast maha.
Testitud rehvide nimekiri: Bridgestone Turanza T001, Continental ContiSportContact 5, Cooper Zeon CS Sport, Dunlop Sport Maxx RT, Falken Azenis FK453, Fulda SportControl, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, Kumho Ecsta PS91, Michelin Pilot Sport 3, Nokian zLine, Pirelli PZero, Vredestein Ultrac Vorti, Westlake SA07, Yokohama ADVAN Sport V105.
Erinevate alade tulemused:
Pidurdamine märjal teekattel (pidurdustee pikkus, vähendades kiirust 100 kuni 0 km/h):

Juhitavus märjal teekattel (1535 m pika distantsi aeg, s):

Külgpidamine märjal teekattel (ringi aeg, s):

Pidurdamine kuival teekattel (pidurdustee pikkus, vähendades kiirust 100 kuni 0 km/h):

Testide üldhinnang:
1. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 |
|
|
![]() |
![]() |
Võimas pidamine, hea külgtugi ja tõhus pidurdamine märjal teekattel |
2. Pirelli PZero |
||
![]() |
![]() |
Väga lühike pidurdustee, suurepärane juhitavus ja prognoositav käitumine pidamise piiril märjal teekattel |
3. Continental ContiSportContact 5 |
|
|
![]() |
![]() |
Hea juhitavus märjal teekattel |
![]() |
Märjal teekattel suhteliselt pikk pidurdustee |
|
4. Dunlop Sport Maxx RT |
|
|
![]() |
![]() |
Märjal teekattel piisavalt lühike pidurdusmaa |
![]() |
Problemaatiline pidamine ei võimaldanud märjal teekattel saavutada head ringi aega |
|
5. Nokian zLine |
|
|
Tõhus pidurdamine märjal teekattel |
||
![]() |
Märjal teekattel ebapiisav manööverdamisvõime ja külgpidamine |
|
6. Michelin Pilot Sport 3 |
|
|
|
![]() |
Prognoositav käitumine ja keeramisvõime tendents märjal teekattel |
7. Bridgestone Turanza T001 |
|
|
|
![]() |
Märjal teekattel hea kiirendusjõud |
![]() |
Märjal teekattel suhteliselt pikk pidurdustee |
|
8. Yokohama ADVAN Sport V105 |
|
|
|
![]() |
Tasakaalustatud käitumine, esirataste hea külgpidamine ja rahuldavad pidurdamisomadused märjal teekattel |
![]() |
Kõrge veeretakistusjõud |
|
9. Falken Azenis FK453 |
|
|
![]() |
![]() |
Väga vastupidav vesiliu vastu |
![]() |
Märjal teekattel suhteliselt pikk pidurdustee |
|
10. Kumho Ecsta PS91 |
|
|
![]() |
![]() |
Kuival teekattel piisavalt lühike pidurdustee |
![]() |
Ebapiisav juhitavus ja märjal teekattel, suhteliselt pikk pidurdustee |
|
11. Vredestein Ultrac Vorti |
||
![]() |
![]() |
Esitelje hea külgpidamine kuival teekattel |
![]() |
Närviline käitumine ja pikk pidurdustee märjal teekattel |
|
12. Fulda SportControl |
|
|
![]() |
![]() |
Väike veeretakistusjõud |
![]() |
Ebapiisav juhitavus ja pikk pidurdustee märjal teekattel |
|
13. Cooper Zeon CS Sport |
|
|
![]() |
![]() |
Pikk pidurdustee, ilmselge pööretel alareageerimise kalduvus ja väike kiirus märjal teekattel |
14. Westlake SA07 |
|
|
![]() |
![]() |
Väike veeretakistusjõud |
![]() |
Märjal teekattel närviline tagumise telje käitumine ja märjal teekattel pikim pidurdustee |