Autoajakirja Autoreview eksperdid testisid seitset Mud Terrian klassi rehvi mõõdus 265/75 R16.

Järjekordne lähetus Continentali firma polügoonile USA Texase osariigis tõotas tulla sõna otseses mõttes mudane. Testimist ootas kaheksa komplekti 265/75 R16 mõõdus rehve, millest seitse kuulus klassi MT, st Mud Terraini ehk sõnasõnalt „mudase maa” klassi. Muide, „tõelise maastikusõidu“ harrastajate seas on kõige populaarsemad just seda mõõtu rehvid.

Testitud rehvide nimekiri:
• BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2
• Cooper Discoverer STT
• Goodyear Wrangler MT/R
• Hankook Dynapro MT RT03
• Pirelli Scorpion MTR
• Toyo Open Country M/T
• Yokohama Geolandar M/T + (G001)
• Continental ContiCrossContact AT (klass All Terrain, väljaspool arvestust)
Järgnevalt toome ära ekspertide arvamused testitud rehvidest.
1. Yokohama Geolandar M/T + |
Hinne: 8,8 |
 |
 |
Hea haarduvus liival |
 |
Hea haarduvus ja rohul |
 |
Hea haarduvus märjal ja kuival asfaldil |
 |
Müra |
Hämmastav: Yokohama Geolandar M/T rehve (ilma sümbolita «+») toodetakse minimaalsete turvisedisaini muutustega juba üle kümne aasta — ja nad tulid meie testi võitjaks! Võib-olla on põhjus selles, et osalejatest ainsana on nende turvis suundmustriga. Yokohama rehvid „sõuavad” hästi nii poris kui rohul ning annavad ka liival kõige parema kiirenduse. Tõsi küll, kruusal ei ole haarduvus nii hea ja treki käänulisel pinnasteel ei ole auto alati kõige täpsemini juhitav – nende rehvide „ralliomadused“ on piiratud. |
2. Pirelli Scorpion MTR |
Hinne: 8,6 |
 |
 |
Hea haarduvus mudas ja kruusal |
 |
Juhitavus pinnasteel |
 |
Akustiline komfort |
 |
Hind |
 |
Halb haarduvus liival ja rohul |
Kõige efektsemad rehvid – see puudutab nii nimetust kui ka sellele vastavat kujutist rehvikülgedel. Mudas „sõuavad“ need kaapides eriti hästi: mootoripöörete tõstmine toob pea alati kaasa kiirenduse ja suurendab keerulisest piirkonnast ülesaamise võimalusi. Rohul ja liival aga on võimalused piiratud. Asfaldil on haarduvus mõõdukas, mugavusnäitajad on aga keskmisest paremad: need on Mud Terrain klassi kõige vaiksemad rehvid. Oluline on ka see, et Pirelli Scorpion MTRi hinnad olid selle artikli ettevalmistamise ajal kõige madalamad. |
3. Hankook Dynapro MT |
Hinne: 8,4 |
 |
 |
Hea haarduvus mudas ja rohul |
 |
Hea haarduvus märjal asfaldil |
 |
Väike veeretakistus |
 |
Halb haarduvus kruusal |
 |
Juhitavus mullal |
Korea rehvid tagasid parima kiirenduse nii mudas kui ka värskel rohul. Subjektiivsete muljete põhjal ei tekita need rehvid siiski muda suhtes erilist kindlustunnet: pöörete tõstmisel kiirenduse tempo peaaegu ei muutu. Kruusateel on parem nende rehvidega mitte eriti kihutada – nad sõuavad kõigist halvemini, ning ka auto käitumine väikeste kivikestega kaetud pinnasteel hoiab juhti pidevalt pinge all. Auto ujub sirgetel lõikudel ega sisene meeleldi kurvidesse. Märjal asfaldil toimivad rehvid hästi ja rõõmustavad meid oma sujuva sõiduga. Mud Terrain klassi rehvidest kõige väiksem veeretakistus võimaldab kütust kokku hoida. Seejuures ei tekita rehvide soetamine ka rahakotti väga suurt auku.
|
4. Goodyear Wrangler MT/R |
Hinne: 8,2 |
 |
 |
Hea haarduvus mudas |
 |
Juhitavus pinnasteel |
 |
Hea haarduvus märjal asfaldil |
 |
Sõidu mitteküllaldane sujuvus |
 |
Suur veeretakistus |
5. Toyo Open Country M/T |
Hinne: 7,9 |
 |
 |
Hea haarduvus mudas |
 |
Sõidu mitteküllaldane sujuvus |
 |
Halb haarduvus märjal asfaldil |
 |
Suur mass |
 |
Suur veeretakistus |
6. Cooper Discoverer STT |
Hinne: 7,3 |

|
 |
Keskmine haarduvus kruusal ja rohul |
 |
Halb haarduvus mudas |
 |
Halb haarduvus märjal asfaldil |
 |
Sõidu mitteküllaldane sujuvus |
7. BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 |
|
Hinne: 7,2 |
 |
 |
Juhitavus pinnasteel |
 |
Keskmine haarduvus liival ja kruusal |
 |
Halb haarduvus mudas |
 |
Halb haarduvus märjal asfaldil |
 |
Kõrge hind |
8. Continental CrossContact AT |
|
Hinne: väljaspool arvestust |
 |
 |
Väike veeretakistus |
 |
Mugavus |
 |
Juhitavus pinnasteel |
 |
Hea haarduvus liival ja kruusal |
 |
Väga halb haarduvus mudas |
 |
Halb haarduvus rohul |
Colesa.ru