EVO: 225/45 R17 mõõdus suverehvide test (PZe-2/2014)

Briti ajakiri evo võrdles kümmet 17. tollist rehvi, parima rehvi leidmiseks.

 

Selleks, et mõista, kuivõrd olulised on õiged rehvid, siis kujutage koridoris ette looklevat poleeritud puitpõrandat. Te peate maksimaalse kiirusega sealt läbi jooksma– edasi ja tagasi. Milliseid kingi valida? Tunne peaks olema selline, nagu Te jookseksite paljajalu. Tunnetama peaks sellist mugavust, nagu Teil oleksid jalas siidist sokid. Haarduvus peaks olema selline, mida suudavad tagada ainult spordijalatsid. Lisaks peaksid jalatsid olema niivõrd vastupidavad, nagu need oleksid puidust valmistatud. Vaevalt Teil õnnestub leida kõiki neid omadusi ühendavaid jalatseid, kuid just nii kõrged eesmärgid püstitavad endale rehvitööstused ja tootjad ning need kellel on õnnestunud seda saavutada, on kahtlemata väärt austust ja heakskiitu.

Testitud rehvide nimekiri:

  • Bridgestone Potenza S001
  • Continental ContiSportContact 5
  • Dunlop Sport Maxx RT
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
  • Hankook Ventus S1 evo2 K117
  • Michelin Pilot Sport 3
  • Pirelli PZero
  • Toyo Proxes T1 Sport
  • Vredestein Ultrac Vorti
  • Yokohama ADVAN Neova AD08

Objektiivsed testitulemused moodustavad 60% lõpphinnangust, muu 40% puudutavad subjektiivseid hinnanguid, erineva olulise astme valdkondades. Iga valdkonna võitja saab 100% hinnangu, teiste rehvide sooritusvõime määratakse vaadates võitja tulemusest.

Testid toimusid mootorratta tootja Aprilia tone polügoonis, lõuna Roomas. Testide autoks valiti seitsmenda põlvkonna VW Golf GTI.

Evo ekspertide arvamus iga rehvi kohta on välja toodud allpool:

 

1. koht

Continental ContiSportContact 5

Kaks võitu ja auväärne poodium ka kõigis teistes valdkondades, välja arvatud ühes, näitab, et Continentali sooritusvõimet võib nendes testides nimetada suurepäraseks ja väga stabiilseks. Rehvid ühendavad endas informatiivsuse ja suurepärase haarduvuse, mis võimaldavad autojuhil ennast tunda tõeliselt ohutult, tõesti nautides sõiduprotsessi.

2. koht

Pirelli PZero

See on juba võrdlemisi vana rehvimudel, kuid selle juhitavuse näitajad kuival ja märjal teepinnal on siiski paremad kui paljudel teistel. Tihtipeale suudab ainult Pirelli haarduvuse poolest võrduda Continental rehvidega, sellepärast tuleb tunnistada, et need rehvid on igati auväärse teise koha ära teeninud.

2. koht Pirelli – Juhitavus märjal pinnal (ringi aeg)

2. koht Pirelli – Juhitavus märjal pinnal (subjektiivsed hinnangud)

3. koht Pirelli – Pidurdamine märjal pinnal

2. koht Pirelli – Juhitavus kuival pinnal (ringi aeg)

3. koht

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Eelmises evo testis sai Goodyear esimese koha, tänavu aga näitasid need rehvid väga häid tulemusi kõigis valdkondades, kuid ei saavutanud üldist võitu mitte üheski. Kõige rohkem rõõmustasid need rehvid oma võimega pidevalt teavitada autojuhti haarduvuse tasemest, need on kontrollitavad haarduvuse piiril ja seda kaotades.

4. koht

Yokohama ADVAN Neova AD08
Yokohama riskis tõsiselt, pakkudes testida käesolevat mudelit ent see risk tasus ära. Kohe oli selge, et märjal pinnal jääb Yokohama oma konkurentidest maha, kuid kuival pinnal see näitas sensatsioonilist kiirust, sama veenev sooritusvõime oli ka teede testis. Rehvid sobivad suurepäraselt trekkidele kui ka igapäevaseks kasutamiseks.

1. koht Yokohama – Juhitavus kuival pinnal (ringi aeg)

1. koht Yokohama – Juhitavus kuival pinnal (subjektiivsed hinnangud)

2. koht Yokohama – Teede test (subjektiivsed hinnangud)

5. koht

Michelin Pilot Sport 3

Parim vastupidavus vesiliu tekke vastu ja võit maantee testis tunnistab, et nendel kallitel prantsuse kaubamärgi rehvidele on terve rida suurepäraseid omadusi. Kindlasti leidub autojuhte, kes suudavad hinnata rooli meeldivat raskust, mis annab võimaluse tunda ennast ohutumalt ja veenvamalt.

6. koht

Vredestein Ultrac Vorti

Vredestein oli reitingu tabelis peaaegu alati keskmisel kohal. Neil on suurepärane juhitavus märjal pinnal ja tänu heale mugavusele ja madalale müratasemele, saavutasid nad ka teede testis kolmanda koha.

7. koht

Toyo Proxes T1 Sport

7. koht on loomulik Toyo tulemus, sest nendel rehvidel ei õnnestunud võita isegi kasvõi ühte valdkonda. Juhitavuse testides märjal pinnal said nad veidi kõrgema koha kui juhitavuse testides kuival pinnal, ning huvitav on see, et teisel juhul oli informatiivsus parem. Ka Toyo rehvid kuuluvad soodsate rehvide hulka.

8. koht

Hankook Ventus S1 evo2 K117

Hankook sooritusvõime oli ebaühtlane ja kuigi nad said hea hinnangu vastupidavuse testides vesiliu tekke vastu ja juhitavuses kuival ringrajal, siis viimane koht juhitavuse testides märjal pinnal ja ebapiisav mugavuse tase mõjutas päris tunduvalt lõpptulemust.

9. koht

Dunlop Sport Maxx RT
Dunlop rehvid on madalaima veeretakistusega ning nende hind on tõesti meeldiv, seetõttu üldkokkuvõte ei ole sugugi halb. Rehvid on ka hästi kontrollitavad haarduvuse piiril, kuigi see piir saavutatakse liiga kiiresti.

10. koht

Bridgestone Potenza S001
Bridgestone rehvid lõpetasid viimase kohaga. Evo eksperdid tõdesid, et seekord ei osalenud Linglong rehvid, seega osalejate üldine tase oli väga kõrge ja viimasel kohal olevaid rehve ei puuduta hoiatav kommentaar, nagu see mõnikord on.

Colesa.ru