Gute Fahrt: 225/45 R17 mõõdus suverehvide test (PCP7-1/15)

Saksa ajakiri Gute Fahrt testib kümmet 17-tollist rehvi 11 kategoorias.

Testitud rehvide nimekiri: Bridgestone Potenza S001, Continental ContiSportContact 5, Dunlop Sport Maxx RT, Goodyear EfficientGrip Performance, Hankook Ventus S1 evo2 K117, Kumho Ecsta LE Sport KU39, Nexen N’Fera SU1, Nokian Line, Pirelli Cinturato P7 Blue, Uniroyal Rainsport 3.

Proovisõidud toimusid juba varasemates testides järeleproovitud Pirelli polügoonil Vizollas, Põhja-Itaalias. Testides osalesid esiveoga Golf ja Audi A3, millel on identne TDI mootor, mis saavutab võimsuse 150 hj.

Olulistes subjektiivsetes testides hinnati juhitavust kuival ja märjal asfaldil ning rehvide toimimist, sõites märjal ringrajal. Subjektiivselt hinnati ka mürataset ja mugavust. Tänapäevase elektritehnikaga testiti pidurdamise tõhusust ABSi abil, piki- ja ristsuunalist veeliukindlust ning veeretakistust, mida hinnati vastavalt Euroopa rehvimärgistuse tingimustele. Kontrolliti ka rehvide vastupidavust suurtel kiirustel ja tuleb öelda, et see test ei valmistanud mitte ühelegi rehvile erilisi raskusi.

Parimat juhitavust ilmutasid kuival teekattel Pirelli, Bridgestone, Continental, Dunlop, Nokian ja Uniroyal, kuid Goodyear ja Kumho jätsid veidi halvema mulje. Selleks, et võrdlus oleks täielik, oli vaja viia läbi testid ka märjal ringrajal, kus parimast küljest näitasid end taas Pirelli, Hankook Continental ja Dunlop. Ainult nende rehvide omadused on tõeliselt hästi tasakaalustatud.

Märjal asfaldil läbiviidud testides suutis Pirelli näidata, mida suudavad kaasaegsed tehnoloogiad – sõites nendel rehvidel kiirusega 100 km/h, peatus Golf juba 41,4 meetri pärast. Goodyear, Uniroyal, Hankook ja Nokian said umbes 43 meetriga hindeks väga hea, Dunlop, Continental ja Bridgestone hea ning vaid Kumho rahuldatava hinnangu – selle Korea rehvi pidurdustee oli 5 m võrra pikem kui Pirelli mudelil.

Lõpphinnang kujunes niimoodi: 25% tulemustest moodustasid pidurdustõhususe näitajad märjal pinnal, 15% – pidurdamine kuival pinnal ja juhitavus märjal pinnal, 10% – juhitavus kuival pinnal ja veeretakistus ning 5% andsid näitajad kõikides teistes kategooriates. Tulemuseks oli see, et esimest korda Gute Fahrti testide ajaloos tulid võitjaks kolm rehvi – Pirelli, Hankook ja Dunlop finišeerisid täilikult samade tulemustega; seetõttu soovitab Gute Fahrt neid kindlalt autojuhtidele.

Allpool on toodud Gute Fahrti ekspertide arvamus iga rehvi kohta:

1. Pirelli Cinturato P7 Blue

Väga hea (ajakirja Gute Fahrt valik)

Pirelli näitas väga head juhitavust kuival ja märjal teekattel. Neid rehve iseloomustab väga täpne reageerimine roolipööretele, tõhus pidurdamine, madal veeretakistus ja kõrge mugavustase.

1. Hankook Ventus S1 evo2 K117

Väga hea (ajakirja Gute Fahrt valik)

Ainsad selle testi rehvid, mis ühendavad endas soodsa hinna kõrgete testitulemustega juhitavuse ja pidurdustee pikkuse osas. Rehvide „käitumine“ on väga harmooniline, need järgivad täpselt valitud trajektoori. Kuigi Hankooki rehvidel on võrdlemisi kõrge veeretakistus, soovitab GF ikkagi nende kasutamist.

1. Dunlop Sport Maxx RT

Väga hea (ajakirja Gute Fahrt valik)

Ka Dunlopi rehvid on homologeeritud VWi vajadusteks. Nende harmooniline sooritusvõime, kiire ja täpne roolipööretele reageerimine ja etteaimatav „käitumine“ haarduvuse piiril tõstavad rehvide kvaliteediastme väga kõrgele. Dunlop peatab auto kiiresti märjal teel, rehvidel on madal veeretakistus, mistõttu tulid need liidriks pidurdustõhususe testis kuival pinnal.

4. Continental ContiSportContact 5

Hea+

Nende rehvidega suutis Golf tõesti näidata oma tasakaalustatud juhitavusomadusi. Continental pidurdab hästi märjal teekattel, kuid pidurdamine kuival teekattel on ainult rahuldav. Veeliukindluse, mugavuse ja mürataseme osas probleeme ei ole, lisaks iseloomustab neid rehve väga madal veeretakistus.

5. Goodyear EfficientGrip Performance

Hea+

 

Tänu oma ökonoomsusele on Goodyear saanud reitingu „A“, ja nende rehvide võit selle testi vastavas kategoorias tõestas selle hinnangu põhjendatust. Kuid kui räägime juhitavusest märjal teekattel, on ka Goodyearil omad puudused. Nende rehvidega on vajalik suurem rooli pööramisnurk ja autojuhi jagamata tähelepanu kurvides. Siiski pidurdab Goodyear piisavalt tõhusalt märjal teekattel; mingeid probleeme pole ka juhitavuse ja pidurdamisega kuival asfaldil. Sellele lisandub veel sujuv sõit.

6. Nokian Line

Hea+

Soome ettevõtte rehvid pidurdavad hästi märjal kattel, nendega on vajalik väike pööramisnurk kuival teekattel. Rehve Nokian Line iseloomustab ka hea juhitavus ja külgmine stabiilsus. Siiski on märjal teekattel rehvidel tendents ebapiisavale pööratavusele, mistõttu läheb tagumine osa külglibisemisesse, aktiveerides ESP. Teistes kategooriates, kui välja arvata väga kõrge veeretakistus, sai Nokian suurepärased tulemused.

7. Bridgestone Potenza S001

Hea

Jaapani kaubamärgi rehve iseloomustab hea juhitavus ja tõhus pidurdamine kuival asfaldil, kuid märjal teekattel on neil tendents ebapiisavale pööratavusele haarduvuse piiril. Väga hea veeliukindlus, kuid veeretakistus võiks olla madalam. Siiski on Bridgestone’iga sõit vaikne ja sujuv.

8. Uniroyal Rainsport 3

Hea-

Tõhus ja asümmeetriline rehvimuster peaks tagama Uniroyalile ületamatud omadused märjal teekattel, kuid tuli välja, et sellest saab rääkida ainult pidurdamise ja ristsuunalise veeliukindluse osas. Rääkides juhitavusest, on rehvide pööratavus silmnähtavalt ebapiisav ja nad nõuavad suuremat rooli pööramisnurka. Kuival teekattel selliseid probleeme ei ole, kuid pidurdustee on liiga pikk. Siiski on ökonoomsuse, mugavuse ja müratasemega kõik korras.

9. Nexen N’Fera SU1

Rahuldav

Demokraatlikud Nexeni rehvid pidid selles testis tõsiselt konkureerima rehvidega, mille tasemeni nad hetkel lihtsalt küüni. Rehvid on närvilised ja nende pööratavus ei ole silmnähtavalt piisav. Pidurdustestides märjal teekattel, mugavuse ja veeretakistuse testides on nende sooritusvõime rahuldav.

10. Kumho Ecsta LE Sport KU39

Rahuldav–

Kahjuks ei saa Kumho rehvide esinemist nimetada selles testis heaks. Kuigi kuival ringrajal teevad nad pöördeid normaalselt, on ka sellistes oludes pidurdustee liiga pikk. Märjal teekattel on kõik palju halvem ja selle põhjuseks on ebapiisav haarduvus. Veeliukindluse testides sai Kumho mõlemal korral viimase koha, ka kütuse säästmine ei ole nende tugev külg.

Colesa.ru