Soome ettevõtte TestWorld eksperdid testisid 15 aktuaalset suverehvide mudelit. Eriti halbu rehve selle testi käigus ei avastatud, kuid viimaste kohtade saajad jäävad testi liidritest nii palju maha, et madal hind saab olla nende hankimise ainus argument. Siiski mõistab igaüks, et ohutus ei ole küll see, mille arvelt tuleks proovida raha säästa.

Testitud rehvide nimekiri:
Apollo Alnac 4G, Barum Bravuris 3 HM, Continental ContiPremiumContact 5, Dunlop SportBluResponse, Firestone TZ300α, Goodride SA37, Goodyear EfficientGripPerformance, Hankook Ventus Prime2 K115, Kumho Solus HS51, Landsail LS588 UHP, Michelin Primacy 3, Nankang Econex NA-1, Nokian HakkaBlue, Pirelli Cinturato P7 Blue, Vredestein Sportrac 5.

Testide tulemused ja ekspertide arvamused:
1. Continental PremiumContact 5 |
Hinnang: 9,5 |
|
![]() |
![]() |
Suurepärane haarduvus kuival ja märjal teekattel |
![]() |
Kõrge veeretakistus |
|
Continental tagab ühtlaselt hea haarduvuse ükskõik millistes oludes. Juhitavus märjal teekattel on väga stabiilne, ilma ebameeldivate üllatusteta. Suurepärane veeliukindlus ja lühike pidurdustee. Rehvide toimimine kuival teepinnal on veenev, reageerimine autojuhi tegevustele kiire. Ekstreemse manöövri ajal säilib hea tagumise telje haarduvus. Rehvid on ka väga vaiksed, kuid neil on liiga kõrge veeretakistus. |
||
2. Nokian HakkaBlue |
Hinnang: 9,3 |
|
![]() |
![]() |
Hea juhitavus märjal teekattel |
![]() |
Küllaltki pikk pidurdustee märjal ja kuival teekattel |
|
Nokian „tunneb ennast“ märjal teekattel suurepäraselt, ekstreemsetes olukordades ilmutas tugevat piki- ja ristsuunalist haarduvust ja stabiilset juhitavust. Ka kuival teekattel reageerivad rehvid autojuhi toimingutele adekvaatselt, kaotamata tagumise telje haarduvust äkiliste manöövrite ajal. Lisaks tõusevad need esile madala mürataseme, sujuva sõidu ja madala veeretakistusega. |
||
2. Pirelli Cinturato P7 Blue |
Hinnang: 9,3 |
|
![]() |
![]() |
Suurepärane haarduvus kuival pinnal
|
Pirelli haarduvus märjal teekattel on veidi nõrgem kui testi liidritel, kuid ekstreemsetes olukordades aitavad kaasa täpne reageerimine roolipööretele ja ennustatav „käitumine“. Kuival pinnal olid Pirelli tulemused lihtsalt suurepärased. Need saavad kergelt ja ohutult hakkama ükskõik milliste manöövritega, säilitades ühtlase haarduvuse. Ka Pirelli rehve iseloomustab madal veeretakistus. Kuigi müra ja mugavustaseme mõttes jäävad rehvid oma konkurentidele alla, ei ole see vahe nii oluline, et neid näitajaid oluliste puudustena esitada. |
||
4. Goodyear EfficientGripPerformance |
Hinnang: 9,1 |
|
![]() |
![]() |
Madal veeretakistus |
Märjal pinnal tehtud testid ei valmistanud Goodyeari rehvidele erilisi raskusi, kuid kuival asfaldil, eriti ekstreemsete manöövrite ajal, oli nende reageerimine siiski veidi aeglasem. Ometi on rehvide „käitumine“ piisavalt etteaimatav. Selles testis näitas Goodyear kõige madalamat veeretakistust, pealegi on need väga vaiksed rehvid. |
||
5. Kumho Solus HS51 |
Hinnang: 8,9 |
|
Lühike pidurdustee märjal teekattel |
||
![]() |
Kõrge veeretakistus |
|
Kumho näitas suurepärast haarduvust märjal teekattel ja head veeliukindlust. Rehvide sooritusvõime on väga veenev, seda ei mõjuta isegi väike ristsuunalise haarduvuse puudulikkus. Kuival asfaldil on rehvide reageerimine autojuhi toimingutele veidi aeglustatud, kuid äkilist haarduvuse kaotamist kiire manöövri ajal ei pea kartma. Müra- ja mugavustase on piisav, kuid veeretakistus on liiga kõrge. |
||
6. Hankook Ventus Prime2 |
Hinnang: 8,8 |
|
|
![]() |
Lühike pidurdustee märjal teekattel |
![]() |
Kõrge veeretakistus |
|
Märjal teekattel pidurdab Hankook tõhusalt ja säilitab kurvides haarduvuse, samuti on nende „käitumine“ etteaimatav ka kuival teekattel ekstreemseid manöövreid tehes. Müra ja mugavustasemega probleeme ei ole, kuid veeretakistusega küll. |
||
7. Dunlop Sport BluResponse |
Hinnang: 8,6 |
|
|
![]() |
Madal veeretakistus |
![]() |
Suhteliselt nõrk haarduvus märjal teekattel |
|
Dunlopil on suhteliselt head pidurdusomadused märjal teekattel, samas on nende ristsuunaline haarduvus suhteliselt nõrk. Rehvidel on hea veeliukindlus, kuid ekstreemses olukorras on nende „käitumine“ veidi närviline. Kuival pinnal näitas Dunlop kiiret reageerimist roolipööretele ja häid juhitavusomadusi ekstreemsete manöövrite ajal. Dunlopi rehvid on ka väga vaiksed ja neil on madal veeretakistus. |
||
8. Landsail LS588 UHP |
Hinnang: 8,3 |
|
|
![]() |
Lühike pidurdustee kuival ja märjal teekattel |
![]() |
Ebapiisav juhitavus kuival pinnal |
|
Landsaili omadused on üllatavalt tasakaalustamata. Rehvide pidurdustõhusus märjal pinnal on suurepärane, kuid juhitavus on väga ebastabiilne. Ekstreemsete manöövritega saavad need rehvid hakkama halvemini kui nende konkurendid ja need on ka piisavalt tundlikud veeliu suhtes. Landsaili rehvid peatavad auto kuival asfaldil väga kiiresti, kuid nende reageerimine roolipööretele on siiski väga aeglane. Ka ristsuunaline haarduvus ja vastupidavus on väga ebapiisav suurel kiirusel äkilise manöövri optimaalseks sooritamiseks. Siiski tagab nende rehvide pehmus kõrge mugavustaseme, sest Landsail saab tõhusalt hakkama tee ebatasasustega. |
||
9. Michelin Primacy 3 |
Hinnang: 8,2 |
|
![]() |
![]() |
Stabiilne juhitavus |
![]() |
Suhteliselt nõrk haarduvus märjal teepinnal |
|
Michelin võimaldab piisavalt kergelt ohjata autot märjal teepinnal. Pöördeid läbib veidi aeglaselt, kuid veenvalt, kaotamata juhitavust ka ekstreemsetes olukordades. Pidurdustee ei ole nii pikk, et oleks põhjust rääkida ebapiisavast tõhususest. Kuival asfaldil on Michelini esitlus veenev, pidurdustestides oli aga tulemus keskmine. Ka müra ja mugavustase ei ole kõrgem kui keskmine, ja kuigi üldkokkuvõttes ei tõusnud Michelini rehvid mitte millegagi esile, ei ole neil ka olulisi puudusi. |
||
9. Vredestein Sportrac 5 |
Hinnang: 8,2 |
|
![]() |
![]() |
Hea juhitavus märjal pinnal |
![]() |
Madal veeliukindlus |
|
Vredesteini rehvid pidurdavad märjal pinnal piisavalt hästi, kuid alluvad liiga kergelt veeliule. Juhitavus on üldkokkuvõttes hea, kuid kiirete manöövrite ajal on tagumistel rehvidel raske haarduvust säilitada. Vredesteini esinemine on kuival pinnal üldkokkuvõttes veenev ja etteaimatav, kuid samas võivad ekstreemse manöövri ajal minna tagarattad liiga kergesti külglibisemisesse. Sõit on keskmiselt mugav ja kuigi müratase on kõrge, see siiski eriti ei takista. |
||
11. Barum Bravuris 3 HM |
Hinnang: 7,9 |
|
![]() |
![]() |
Piisav haarduvus märjal pinnal |
![]() |
Nõrk veeliukindlus |
|
Barumi rehvid näitasid lühikest pidurdusteed märjal pinnal ja üldkokkuvõttes saavad need ekstreemsete olukordadega hästi hakkama, seda ei takista ka nõrk haarduvus. Siiski alluvad rehvid liiga kergesti veeliule. Kuival kattel on Barumi rehvid väga apaatsed, nende reaktsioonid roolipööretele on aeglased ja hägused, kuid samas on hea, et nendel rehvidel ei ole kalduvust äkitselt haarduvust kaotada. Pidurdustõhusus on keskmine. Barum ei saa piisavalt hästi hakkama tee ebatasasustega, ka müratase on suhteliselt kõrge. |
||
12. Firestone TZ300α |
Hinnang: 7,6 |
|
![]() |
![]() |
Hea veeliukindlus |
![]() |
Nõrk haarduvus märjal teepinnal |
|
Firestone’i rehvid peatavad auto märjal teekattel liiga aeglaselt, kuid üldkokkuvõttes on nende „käitumine“ veenev ja loogiline – kuni hetkeni, mil ei ole saavutatud haarduvuse piiri, kus ta haarduvuse ka viivitamatult kaotab. Kuid rehvidel on hea veeliukindlus. Kuival teekattel on Firestone’i rehvide reageerimine roolipööretele liiga aeglane ja nende pidurdustee oli TestWorldi testis kõige pikem. Firestone’i rehvid on suhteliselt vaiksed ja keskmiselt ökonoomsed. |
||
13. Goodride SA37 |
Hinnang: 7,3 |
|
![]() |
![]() |
Piisav pidurdustõhusus |
![]() |
Kõrge veeretakistus |
|
Goodride’i rehvid on väga ebastabiilsed, nendega on märjal pinnal liikumine keeruline, pealegi kaotavad tagumised rehvid ekstreemsetes olukordades liiga kergesti haarduvuse. Kuival pinnal reageerivad rehvid roolipööretele suhteliselt aeglaselt ja tagumised rehvid lähevad liiga kergesti külglibisemisesse, mis on eriti ebasoovitav, kui tuleb sõita ümber mõne takistuse. Müratase on madal, aga käik liiga valju. Goodride’i iseloomustab ka kõrge veeretakistus. |
||
13. Nankang Econex NA-1 |
Hinnang: 7,3 |
|
![]() |
![]() |
Hea veeliukindlus |
![]() |
Nõrk haarduvus ja ebapiisav juhitavus märjal pinnal Madal mugavustase |
|
Nankangi pidurdustee on pikk, kuid ristsuunaline haarduvus märjal pinnal on väga nõrk. Kiiret manöövrit optimaalselt sooritada vaevalt et õnnestub, sest rehvid võivad äkiliselt kaotada kontakti teekattega kas eesmisel või tagumisel teljel. Kuid Nankangil on hea veeliukindlus. Kuival teekattel on olukord veidi parem, kuid ekstreemsete manöövritega hakkama saamine ei ole Nankangil kuigi veenev. Tee ebatasasusi ei summuta need tõhusalt, pealegi on rehvide tekitatud müra kuulda auto salongis. Keskmiselt ökonoomsed. |
||
15. Apollo Alnac 4G |
Hinnang: 7,2 |
|
![]() |
![]() |
Madal müratase |
![]() |
Nõrk haarduvus ja ebapiisav juhitavus märjal pinnal |
|
Apollo rehvide pidurdustõhusus on märjal pinnal ebapiisav ja neil on suhteliselt nõrk ristsuunaline haarduvus. Lisaks võivad rehvid pööretel kergemini libiseda ja ümber takistuse sõites võivad tagumised rattad minna äkitselt külglibisemisesse. Ka veeliukindlus on väga nõrk. Rehvide esinemine kuival pinnal on veenev, kuigi üldine haarduvuse tase ei ole piisav. Müra ja mugavusega probleeme ei ole, keskmiselt ökonoomsed. |