Testitud rehvide nimekiri: Bridgestone Turanza T001, Continental ContiPremiumContact 5, Dunlop Sport BluResponse, Goodyear EfficientGrip Performance, GT Radial Champiro VP1, Michelin Primacy 3, Nokian Hakka Blue, Pirelli Cinturato P7, Vredestein Sportrac 5.
Testid toimusid USA-s Texase testimiskeskuses 2013. aasta novembril. Testid kuival teepinnal toimusid 20-22 kraadisel temperatuuril, juhitavuse testid aga märjal asfaldil 12-16 kraadisel temperatuuril. Subjektiivsetes mürataseme, mugavuse ja juhitavuse testides osales Ford Focus ST, kuid sellistes valdkondades nagu pidurdamine, vastupidavus vesiliu tekke vastu ja kütusekulu valiti testimiseks VW Golf GTI VI. Kõik rehvid olid testimiseks mõõduga 205/55 R16 ja V (kuni 240 km/h) kiiruse kategoorias.
Võrdluseks valiti kahe –Euroopa ja Skandinaavia tüüpi – talverehvid. Sealhulgas osales testides ka Continental Conti Premium Contact 5, mille rehvirõhk oli 0,5 baari alla normi – niimoodi üritasid eksperdid sõitmisel näidata, mis tulemuseni võivad viia valesti pumbatud rehvid. Kõik pidurdamise tõhususe testid toimusid sisselülitatud ABS-iga.
Kõige olulisemad erinevused ''heade'' ja ''halbade'' rehvide vahel olid täheldatavad märjal teepinnal tehtud testides. Erinevus kõige lühema ja kõige pikema pidurdustee tee vahel 100 km/h juures oli koguni 19 meetrit, mis juhtumisi on mitme auto kogupikkuseks.
Pakume tutvuda erinevate valdkondade ekspertide kommentaaridega:
Vastupidavus vesiliu tekke vastu
Selle testi tulemused demonstreerisid selgelt, et vastupidavus vesiliu tekke vastu halveneb ebapiisava rõhu puhul. Pealegi, kui Euroopa tüüpi rehvid said selle testiga hästi hakkama, siis Skandinaavia tüüpi rehvid kukkusid selgelt selles valdkonnas läbi.
Juhitavus kuival pinnal
Parima kiirusega paljude kurvidega ringrajal tõusevad esile Pirelli, Goodyear ja Dunlop, nende tulemused erinevad vaid sekundi murdosaga. Pealegi, kui rõhk on madalam kui norm ette näeb, siis aja tulemus momentaanselt halveneb kahe sekundi võrra, talverehvide puhul veel paar sekundit rohkem.
Pidurdamine kuival pinnal
Madalama rõhuga rehvid pidurdavad peaaegu samamoodi, kui õigesti pumbatud rehvid, kuid nende kulum on tunduvalt kõrgem. Mis puudutab talverehve, siis nende pidurdustee ''ületab“ suverehve tervelt bussi pikkuse võrra.
Külglibisemine märjal pinnal
Kõige halvemini sellises olukorras ''tunnevad end'' talverehvid, pealegi valesti pumbatud rehvidel suureneb ka kulum.
1. Continental ContiPremiumContact 5 | ||
![]() |
Pidurdustee on lühike, ükskõik millistes tingimustes ja kokkuvõttes näitavad Continental rehvid testis parimat pidurdamise tõhusust. Kuival ringrajal ei ole kõige paremad, kuid ikkagi on liidrite seas. Üldkokkuvõttes on need väga head rehvid, mis suudavad tagada optimaalse juhitavuse kõikides oludes. |
|
2. Goodyear EfficientGrip Performance | ||
![]() |
Goodyear rehvid on ühed kahest parimast rehvist haarduvuse omaduste poolest, kuival asfaldil sõites. Teostades järske manöövreid meenutab nende reaktsioon Dunlopi, kuid Goodyear käitumine on tunduvalt tasakaalustatum. Testides oli Goodyear rehvidel kõige väiksem kaal ja kütusekulu kõige madalama veeretakistuse juures. Võrdlemisi hea mürataseme mugavus ja käigu kvaliteet. |
|
3. Pirelli Cinturato P7 | ||
![]() |
Märjal pinnal sõites on nendel rehvidel väga head omadused. Pidurdamise efektiivsuse testis jäi Pirelli teisele kohale, kuid nendel rehvidel on ka väga kõrge külglibisemise vastupidavus ja stabiilne etteaimatav käitumine, mis lihtsustab tunduvalt auto juhtimist. Lisaks kõigele pidurdab Pirelli hästi ka kuival asfaldil. Käitumine on väga järjekindel ekstreemseid manöövreid teostatakse ilma raskuseta. Veeretakistus osutus kõige kõrgemaks, kuid kütusekulu sama kiiruse säilitamisel on umbes sama, mis suurimal osal testitavatest rehvidel. Pirelli summutab hästi ebatasasusi ning neil on hea müratase. |
|
3. Nokian Hakka Blue | ||
![]() |
Rehvid pidurdavad efektiivselt, neil on hea külglibisemise vastupidavus, käitumine märjal pinnal on ohutu ja kontrollitav. Kuival ringrajal on pidurdamise tulemused madalamad. On väike kalduvus liigsele pööratavusele. Madal veeretakistus, mürataseme mugavus ja käigu sujuvus on üle keskmise taseme. |
|
5. Dunlop Sport BluResponse | ||
![]() |
Sellel mudelil on suurepärane vastupidavus vesiliu tekke vastu, hea haarduvus, efektiivne pidurdamine ja kõrge külglibisemise vastupidavus märjal pinnal. Väikestel kiirustel aga tagarattad võivad alustada libisemist, lisaks sellele ei ole nende rehvide käitumine nii etteaimatav, kui testide liidritel. Dunlop pidurdab kiiresti kuival pinnal, rooli pööretele reageerivad täpselt, kuid neil on kalduvus liigsele pööratavusele ja trajektoorilt kõrvalekaldumisele. |
|