Ajakiri AutoBild: talverehvide test alalise nelikveoga autodele (2012)

Auto Bild Allrad ziemas riepu tests 235/55R17 (2012)

Auto Bild Allrad logoAutode valdkond on igasuguseid kulujutte ja spekulatsioone täis.

Ka SUV-maasturite (Sport Utility Vehicle) suhtes võib kuulda taolisi repliike: “Talverehvid? Milleks? Mul on ju alalise nelikveoga auto!” Nii et selles suhtes paljud autojuhid hoiavad kokku täiesti põhjendamatult ning hoolimata oma turvalisusest.

Võrdlustestide läbiviimisel lumistel teedel oli avastatud, et ilma õigesti valitud rehvideta alalise nelikveoga sõidukite pidurdamisvõime on kehv: suverehvidega testiauode pidurdusteekond moodustas kiirusel 50 km/h 53,8 meetrit. Samas testis oli talverehvidega auto pidurdusteekond 25,5 meetrit.

Just seetõttu on AutoBild’i meeskond hakanud otsima parimaid talverehve armastatud SUV-maasturitele väljaspool oma kodumaad, ja sealt päris kaugel. Katsed on toimunud  Älvsbyni linnas, mis asub Põhja-Rootsis, kus kaasaegne Audi Q3 testiauto pidi läbima päris raskeid teste. Katseteks oli valitud rehvid suurusega 235/55 R17, mis on maasturite puhul tavapärased, ning testidest on võtnud osa rehvid seitsmelt erinevalt rehvitootjalt. Koos Euroopa ja Jaapani juhtivate premium-klassi tootjatega on osalenud ka paar muu segmendi tootjat – Cooper ja Marangoni.
2 võitjat: Pirelli ja Continental
Peale katsete lõppemist kõikides distsipliinides koguni kaks testi osalist said suurepärase hinnangu, ning vaid üks tootja sai hinnangu „ebasoovitatav”.
Ajakiri AutoBild: talverehvide test alalise nelikveoga autodele (2012) Ajakiri AutoBild: talverehvide test alalise nelikveoga autodele (2012) Ajakiri AutoBild: talverehvide test alalise nelikveoga autodele (2012) Ajakiri AutoBild: talverehvide test alalise nelikveoga autodele (2012)
Ajakiri AutoBild: talverehvide test alalise nelikveoga autodele (2012) Ajakiri AutoBild: talverehvide test alalise nelikveoga autodele (2012) Ajakiri AutoBild: talverehvide test alalise nelikveoga autodele (2012) Ajakiri AutoBild: talverehvide test alalise nelikveoga autodele (2012)
Esimene testi võitja on Continental ContiWinterContact TS 830P. Saksa tootjad on veelkord tõestanud oma edukuse ka alalise nelikveoga autode testides: suurepärane vastupanuvõime vesiliu ohule ja lühike pidurdusteekond märjal, kuival või lumisel pinnal. Eeliseks on ka madal veeremistakistus, mis teeb kütusekulu väiksemaks. Kritiseeriti vaid kõrgemat mürataset liikumisel.
Teisele kohale on jõudnud Pirelli Scorpion Winter. Need rehvid on samuti usaldusväärsed tänu sellele, et nad tagavad suurepärase tõmbejõu lumes ning hea pidurdamisvõime. Itaalia tootja ei anna selles mõttes Saksa premium-klassi tootjale järele. Scorpion rehvid on kaotanud vaid mõne punkti madalama mugavustaseme pärast.
Rõõmu teeb see asjaolu, et veidi allapoole jäänud rehvid on samuti kõrgekvaliteetsed. Dunlop SP Winter Sport 4D on kolmandal kohal, olles edukalt läbinud takistusi lumisel teel ning omades head pidurdamisvõimet ja väga head haardumisvõimet. Ent pidurdamisel märjal teekattel ei ole tulemus kaugeltki suurepärane – isegi nende eelkäijad Dunlop SP Winter Sport 3D olid selles osas paremad.
Neljanda koha saanud Bridgestone Blizzak LM-80 rehvidel on väga tasakaalustatud omadused juhitavuse osas. Müratase on liikumisel mõõdukas, ning madal veeremistakistus aitab vähendada kütusekulu ja säästa keskkonda. Kuigi vastupanuvõime vesiliu ohule võiks  olla suurem, ja pidurdusteekond märjal teekattel lühem.
Kesksegmendi lõppu ja viiendale kohale jäid head ja kõige sübralikuma hinnaga Nokian WR A3 rehvid. Neil on hea juhitavus lumes ning lühike pidurdusteekond kuival teekattel. Ent märja teekatte puhul on esinenud mõned väikesed puudused.

  Pirelli Scorpion Winter
Pirelli Scorpion Winter

• Tugevad küljed: väga head omadused lumise teekatte puhul, madal veeremistakistus, head omadused märja teekatte puhul ning väga head omadused kuiva teekatte puhul.

• Puudused: madalavõitu mugavustase.

 

• Koondhinne:  suurepärane.

  Continental WinterContact TS 830
Continental WinterContact TS 830 P  

• Tugevad küljed: väga head omadused lumise teekatte puhul, väga tasakaalustatud, tagavad terava juhitavuse märjal ja kuival teekattel.

• Puudused: väga kõrge hind, kõrgevõitu müratase liikumisel.

 

• Koondhinne:  suurepärane.

  Dunlop SP Winter Sport 4D
Dunlop SP Winter Sport 4D

• Tugevad küljed: väga head omadused lumise teekatte puhul, madal vesiliu oht, hea põiksuunaline stabiilsus märjal teekattel. 

 

• Puudused: väga kõrge hind, kõrrgevõitu veeremistakistus, keskmine pidurdamisvõime märjal teekattel.

 

 Koondhinne:  hea.

  Bridgestone Blizzak LM-80
Bridgestone Blizzak LM 80

• Tugevad küljed: väga vaiksed talverehvid, lühim pidurdusteekond lumes, madal veeremistakistus.

• Puudused: suurem vesiliu oht, ebapiisav põiksuunaline stabiilsus lumes, keskmine pidurdamisvõime märjal teekattel.

 

• Koondhinne:  hea.

  Nokian WR A3
Nokian WR A3 • Tugevad küljed: väga head kuival kattel, lühike pidurdusteekond kuival teekattel, soodne hind. 

 

• Puudused: ebapiisav põiksuunaline stabiilsus lumes, pikavõitu pidurdusteekond märjal teekattel.

 

• Koondhinne:  hea.

  Cooper Discoverer M+S Sport
Cooper Discoverer M S Sport  

• Tugevad küljed: üsna soodne hind, hea vastupanuvõime vesiliu ohule, vastuvõetav pidurdusteekond kuival pinnal.

• Puudused: pikk pidurdusteekond märjal teekattel, keskmised näitajad lumisel ja märjal pinnal, kõrgemad müratase ja veeremistakistus.

 

• Koondhinne:  tingimisi  soovitatav.

  Marangoni Meteo HP SUV 
Marangoni Meteo HP SUV

• Tugevad küljed: sõbralik hind, head omadused lumisel pinnal, vaiksed ja üsnagi mugavad talverehvid.

• Puudused: liiga pikk pidurdusteekond märjal ja kuival teekattel, kehv haardumine kurvides märjal teel, suur veeremistakistus.

• Koondhinne:  ebasoovitatav.