Auto Bild talverehvide katse: 225/50R17 (PStz3-1/13)

Auto Bild talverehvide katse: 225/50R17 (2013)Sportliku keskklassi talverehvid

Rehvisuurus 225/50R17 V on moes. Sportlik keskklass (näiteks BMW ja Audi) kasutab seda mõõtu juba ammu. Katsetasime üheksat lemmiksuuruses talverehvi. Lumised teed, libedad nõlvad ja jäätunud ristmikud. Tänu kaasaegsetele talverehvidele ja dünaamilisele kontrollisüsteemile on näiteks TCS, DSC ja ABS täielikult kaotanud varasemad autojuhtimisel ilmnenud ohu aspektid. Isegi kogenematud autojuhid jõuavad libeda teega sihtpunkti. Talverehvide kasutamise kohustusliku nõude juurutamisest saati ei ole registreeritud ummikute arv jäätunud ja lumiste teede ajal tõusnud. Muidugi on ka talverehvid paremaks ja ohutumaks muutunud. Kummisegud, mis säilitavad hea pidavuse ka temperatuuril alla null kraadi, ja veelgi tõhusamate lamellidega rehvid tagavad talvetingimustes ohutu ja pingevaba sõidu. 

Auto Bild talverehvide katse: 225/50R17 (2013) Auto Bild talverehvide katse: 225/50R17 (2013) Auto Bild talverehvide katse: 225/50R17 (2013) Auto Bild talverehvide katse: 225/50R17 (2013)
Auto Bild talverehvide katse: 225/50R17 (2013) Auto Bild talverehvide katse: 225/50R17 (2013) Auto Bild talverehvide katse: 225/50R17 (2013) Auto Bild talverehvide katse: 225/50R17 (2013)

Samas tasub olla ettevaatlik, sest mitte kõik talverehvid ei taga meie erisugustes teekattetingimustes optimaalseid ohutusvarusid. Seda kinnitab ka meie katse. Kõik üheksa kandidaati näitasid end lumel ja jääl parimast küljest. Kuid märjal teekattel eraldati juba n.ö. terad sõkaldest. „Hankooks Winter I*cept evo” pidurduskatses on kiiruselt 100km/h nullini jõudmiseks vaja ühe auto pikkust lisakaugust. „Rockstone S210 Ice-Plus”, mis osales odavate rehvide kategoorias, näitas tõepoolest ehmatavaid tulemusi. Järelejäänud kiirusega, mis oli ikka veel 46 kilomeetrit tunnis, sõitis see Hankookist mööda ja peatus alles 13,6 meetri pärast. Kui kiirelt võib odav kalliks osutuda: kokkupõrke korral taandub odava (u 300 eurot) hinna eelis suhteliselt kiiresti. Kas seega on targem valida tuntud brändi tooteid? Meie võrdlus annab sellele küsimusele vastuse ja näitab teile rehve, mis tagavad hea pidamise mis tahes ilmaga. 
Allikas:Auto Bild
1 Pirelli Sottozero 3 Otsus: eeskujulik
Pirelli-Winter-Sottozero-3

• Tugevad küljed: väga kvaliteetsed kõrgema klassi talverehvid, mis tagavad märjal ja lumisel teekattel lühikese pidurdustee. Hea kaitse vesiliu vastu, madal veeretakistusjõud.

 

 
• Puudused: natuke pikem pidurdustee kuival teekattel.
2  Continental WinterContact TS 850  Otsus: eeskujulik
     Continental-WinterContact-TS-850

• Tugevad küljed: heade liikuvusomadustega talverehvid. Stabiilne külgpidavus ja lühike pidurdustee lumisel teekattel ja kuivades tingimustes. Madal veeretakistusjõud.

Puudused: Suurem veeremismüra.

Goodyear UltraGrip 8 Performance  Otsus: eeskujulik
Goodyear-UltraGrip-8-Performance

• Tugevad küljed: Heade talverehvide omadustega universaalrehvid. Tasakaalustatud ja täpne juhitavus nii kuival kui ka märjal teekattel. Väike veeremismüra.

• Puudused: lumisel teekattel vaid keskmine juhitavus.

Michelin Alpin A4  Otsus: eeskujulik
Michelin-Alpin-A4

• Tugevad küljed: suurepärased talverehvid. Hea juhitavus ja lühike pidurdustee lumisel teekattel ja kuivades tingimustes. Mugav sõit ja madal veeretakistusjõud.

• Puudused: keskmised omadused märgades teetingimustes.

5 Dunlop SP Winter Sport 4D   Otsus: hea
Dunlop-SP-Winter-Sport-4D

• Tugevad küljed: suurepärase kiirendusega talverehvid, millel on lumisel teekattel lühem pidurdustee. Stabiilne külgpidavus ja head sõiduomadused märjal teepinnal, väike veeremismüra.

• Puudused: Kuival teekattel on natuke tunda ülejuhitavust.

Nokian WR D3  Otsus: hea
 Nokian-WR-D3

• Tugevad küljed: sportlik juhitavus kuival pinnal ja lühike pidurdustee kuival teekattel. Tasakaalustatud ja ohutu sõit märjal teekattel. Madal veeretakistusjõud.

• Puudused: ebapiisav külgpidavus ja alajuhitavus lumistes teeoludes. 

Toyo Snowprox S953 Otsus: hea
Toyo-Snowprox-S953

• Tugevad küljed: parim kaitse vesiliu vastu. Stabiilne külgpidavus ja hea juhitavus kuival teekattel. Mugav.

• Puudused: hilinenud reaktsioon ja alajuhitavus lumisel teekattel.

Hankook Winter I*cept Evo  Otsus: rahuldav
 Hankook-Winter-I-cept-Evo

• Tugevad küljed: lühike pidurdustee ja stabiilne sõit lumisel teekattel. Vaikne ja mugav sõit.

• Puudused: hilinenud reaktsioon ja alajuhitavus kuivades ja märgades teetingimustes, pisut pikem pidurdustee märgades teetingimustes.

9 Rockstone S210 Ice-Plus    Otsus: mitterahuldav
Rockstone-S210-Ice-Plus

• Tugevad küljed: hea külgpidavus ja lühike pidurdustee lumel, madal veeretakistusjõud.

• Puudused: piiratud kasutatavus märgades teetingimustes ja halb kaitse vesiliu vastu, märkimisväärselt pikem pidurdustee ja tõsine alajuhitavus.