Crossover’ite talverehvide test – kuue 235/55 R 17 mõõdus rehvi võrdlus (PSW-2/13)

Crossover’ite talverehvide test – kuue 235/55 R 17 mõõdus rehvi võrdlusCrossover’ite talverehvide võrdlus – 2012. aastal võrreldi testides viit suurepärast rehvi ning ühte säästurehvi Hiinast, autoks oli Audi Q3. Milline siis peaks olema heade rehvide hind?

Kui tänaval on tugev lumesadu ja pakane, siis võivad selliste crossover’ite, nagu Audi Q3, juhid tunda rahuldust neljarattaveo eelistest. Ent seda vaid tingimusel, et autole on paigaldatud õiged rehvid. Vastasel korral ootavad juhte ees ebameeldivad üllatused, hiljemalt pärast esimest pidurdamist.

Selleks et teaksite, millised rehvid tagavad teile talvel turvalisuse ka tegelikult, testisime viite päevakohast kõrgeklassilist rehvi, mis on töötatud spetsiaalselt välja nimelt neljarattaveolistele autodele. Testitavate rehvide hulgas olid Bridgestone’i, Nokiani ja Pirelli uusimad rehvimudelid ning crossover’itele mõeldud talvetingimuste asjatundjad Continentalilt ja Dunlopilt. Kuna rehvikomplekti hinnad ulatuvad alates 600 eurost (Nokian) kuni peaaegu 1000 euroni (Conti), siis tuleks mõelda, kas nii kallite talverehvide soetamiseks on olemas ka tegelik vajadus või siis võib saada hakkama mingi odavama tootega. Seepärast testisime samaaegselt hetkel saadaolevaist rehvidest ka kõige odavamaid – Hiinas toodetud Sunny Snowmasteri rehve.

Sündmustest mõneti ette rutates – kui keegi soovib hoida kokku nimelt rehvide arvel, siis kokkuhoidu ta ei saavuta. Lumel peab odav rehv end edukalt ülal, võrdselt teistega, ning näitab pidurdustestis üles isegi parimat tulemust. Ka kuival teekattel pole põhjust rehvi kritiseerida – ehkki selle näitajad pole nii head kui kalli toodangu omad, on see mõningate mööndustega siiski küllaltki hästi kasutatav. Ent niipea kui jutt läheb märja ilma tulemustele, tuleb tõdeda, et odav rehv ei pea konkurentsile vastu.

Crossover’ite talverehvide test – kuue 235/55 R 17 mõõdus rehvi võrdlus Crossover’ite talverehvide test – kuue 235/55 R 17 mõõdus rehvi võrdlus Crossover’ite talverehvide test – kuue 235/55 R 17 mõõdus rehvi võrdlus

Nii nagu kurvide ja vesiliu testides nii ka juhitavuse testides jääb see rehv konkurentidega võrreldes sedavõrd maha, et langeb hindamisskaalalt täielikult välja – null punkti. See rehv jääb ühetähenduslikult alla iseäranis testides pidurdusele märgades ilmastikutingimustes, kus me ei juhindunud märgistuse näitajatest, vaid tegelikest tulemustest. Pidurdusmaa algkiiruselt 100 km/h kasvas testi parimate näitajatega (Bridgestone – 58,6 m) võrreldes 35,7 meetri võrra ja pidurdusmaa üldpikkuseks kujunes seega tervenisti 94,3 meetrit! See on lubamatu.

Lihtsamalt öeldes, seal, kus Bridgestone’i rehvidel Audi Q3 juba peatus, näitas spidomeeter Sunny rehvidel veel kiirust 60 km/h. Meie rehvid polnud testimise ajal veel märgistatud, kuid otsustades hilisema märgistuse järgi, peavad hiina impordi pidurdusnäitajad olema kõige edukama toodangu tasemel, sest märjal teekattel on selle rehvi haardumiseks märgitud „C“ klass. Kuna pidurdamisel kiiruselt 80 km/h on erinevus pidurdusmaa pikkuses naaberklassidega kõigest 4-5 meetrit, vaatame väga skeptiliselt võimalusele, et Sunny on ka tegelikkuses suuteline pidurdama sama hästi kui konkurendid.

Ilmastikutingimuste tõttu pole me veel jõudnud korrata testi kõige päevakohasemate rehvidega, kuid viime selle läbi esimesel võimalusel. Kui rehv hinnaga umbes 80 eurot tüki eest oleks võimeline demonstreerima samasuguseid näitajaid, nagu parimate firmade toodang kahe- või kolmekordse hinna eest, oleksime väga imestunud, iseäranis seetõttu, et parimate rehvide näitajad erinevad omavahel minimaalselt. Bridgestone, Dunlop ja Pirelli näitavad kokkuvõttes võrdseid tulemusi, lihtsalt rõhuasetus on erinevatel aspektidel. Nokiani kaubamärki esindav kandidaat, kelle rehvid näitasid end viimastes testides eriti väljapaistvatena lumel, sai nimelt pidurdamise testis fiasko osaliseks ja kaotas niiviisi parima koha.

Allikas: Auto Zeitung

1. CONTINENTAL CONTIWINTERCONTACT TS 830 I KOHT
CONTINENTAL CONTIWINTERCONTACT TS 830
LUMEL
Conti rehvidel Audi Q3 ei sõida lumel mitte üksnes teistest kiiremini, vaid sõidab ka kõigist usaldusväärsemalt. Täpne reageering, hea veojõud – parim rehv (132 punkti)
MÄRJA ILMAGA
Conti testid märjal teekattel on kui suurepärane liiklusohutuse näidis. Rehv rõõmustab reageeringute ennustatavusega ja haardumisstabiilsusega kurvides (128 punkti)
KUIVA ILMAGA
Kui mitte võtta arvesse mõneti kõrgendatud välismüra taset, siis kõigis teistes testides paistab Conti silma tasakaalustatud ja heade näitajatega – Contil pole nõrku külgi (120 punkti)
Kõigil aladel üles näidatud heade näitajatega saavutab Conti selles testis ühetähendusliku võidu (380 punkti) 

2 PIRELLI SCORPION WINTER 2 KOHT
PIRELLI SCORPION WINTER
UMEL
Pirelli rehvidel pole sajaprotsendilist vastastikust arusaamist Audi elektroonilise stabiilsuse kontrolli süsteemiga (ESC), mis teeb Audi Q3 juhtimise pisut ebamugavaks ja reageeringutes ebatäpseks (123 punkti)
MÄRJA ILMAGA
Pirelli: nõrgad näitajad testides vesiliule kurvides, evib aga sportlikult täpset sõidustiili märjal teekattel. Head pidurdusnäitajad (122 punkti)
KUIVA ILMAGA
Kõrge pidurdusefektiivsus, välkkiire juhitavus, täpne reageering juhi käsklustele – Pirelli teenib punktid tänu headele näitajatele kõrge haardumistasemega teekattel (122 punkti)

Tänu näitajate kooskõlalisusele hakkab sportlikult osav Pirelli koheselt meeldima (367 punkti)

 3. DUNLOP SP WINTER SPORT 4D 3 KOHT
DUNLOP SP WINTER SPORT 4D
UMEL
Ühelgi teisel testis osalenud rehvil polnud nii suurt veojõudu kui Dunlopil. Dünaamilised omadused ei tekita probleeme, tugev pidurdus (131 punkti)
MÄRJA ILMAGA
Dunlopil on kõrgeim turvavaru olukordades, kus ähvardab vesiliug. Neutraalne juhitavus (121 punkti)
KUIVA ILMAGA
Dunlopi eelised: mugav, vaikne ja stabiilne. Nõrgad küljed: kõrgendatud veeretakistus, kõige pikem pidurdusmaa (nagu ka Sunny rehvidel) (112 punkti)
Tänu suurepärasele veojõule on Dunlop eriti hea talvistel teekatetel (364 punkti)

4. BRIDGESTONE BLIZZAK LM-80 4 KOHT
BRIDGESTONE BLIZZAK LM-80
LUMEL
Lumisel teel suudab uus Bridgestone tagada vaid keskmise haardumistaseme. Märjal lumel annab ta kõrgeima ohutustaseme (116 punkti)
MÄRJA ILMAGA
Märja ilmaga näitab Bridgestone end parimas valguses – pidurdustestides on ta kõigist parem, lisaks on Bridgestone ka kiire ja turvaline; on aga seejuures nõrk põiksuunalise vesiliu testides (129 punkti)
KUIVA ILMAGA
Minimaalne veeretakistus, kuid üsna pikk pidurdusmaa. Uuel Bridgestone’il on kesktõukejõud lubatavuse piiril (nagu ka Sunny rehvil) – märkamatult, kuid ühetähenduslikult (113 punkti)
 
Väga hea märja ilmaga, hea lumel. Uut Bridgestone’i võib eelmistega võrreldes pidada silmanähtava edu ilminguks (358 punkti) 

5. NOKIAN WR A3 5 KOHT
NOKIAN WR A3
LUMEL
Kõige pikem pidurdusmaa, tugev kesktõukejõud, kõige halvem veerejõu näitaja testis – uus Nokian näitab lumel üles ootamatuid nõrkusi (97 punkti)
MÄRJA ILMAGA
Täpselt 7 meetri võrra pikem pidurdusmaa kui testi parimal osalejal läks Nokianile maksma olulisi punkte. Juhtimiskäskudele reageerib täpselt ja kiirelt (114 punkti)
KUIVA ILMAGA
Katkend Nokiani testiprotokollist: väga hea haardumine, suurepärase hoovõtuga, täpne ja peaaegu märkamatu reageering raskuskeskme muutumisele, andestab vead – väga hea (127 punkti)
 
See, et Nokian kukkus läbi talvistel aladel, oli ootamatuseks, ning seepärast kaotab ta punkte (338 punkti) 

6. SUNNY SNOWMASTER SN 3830 6 KOHT
SUNNY SNOWMASTER SN 3830
LUMEL
Odaval Sunnyl on kõige lühem pidurdusmaa lumel. Ekstreemsetes olukordades parandamatu kalduvus kesktõukejõule. Märjal lumel nõrgavõitu. (115 punkti)
MÄRJA ILMAGA
Märgades ilmastikutingimustes muutub Sunny täiesti kasutamatuks (2011. aasta näitajad). Mõningates olukordades ilmutab ekstreemseid reageeringuid, pidurdus on kohutav (13 punkti)
KUIVA ILMAGA
Ehki Sunny rehvidel on sama hea haardumine kui kallitel konkurentidel, ei saa seda siiski eriti arvustada. Kõige pikem pidurdusmaa (nagu ka Dunlopil), väikseim veeretakistus (107 punkti)
 
Nigelad tulemused märja tee testides. (235 punkti)