Auto Bild: Hea haarduvus kõikides ilmastikuoludes? (PcinAS-1/14)

Suurepärane aastaringselt või ohutu? Lamellrehvid rehvid ei ole eriti head ei suvel, ega talvel. AUTO BILD kontrollis, kas  see vana eelarvamus on siiski põhjendatud.


 

SUUR FAKTIDE KONTROLL erinevates ilmastikutingimustes. Tänavusel aastaringsete rehvide testis on allutatud kümme kandidaati otsesele võrdlusele ühe suve ja ühe talverehviga. Test annab vastused kõige olulisematele küsimustele võimalikest võitjatest:

Millistele autoklassidele sobivad aastaringsed rehvid?
Lamellrehve on tõepoolest soovitatav kasutada ainult väikestel ja kompaktsetel autodel. Teistel autoklassidel väheneb lamellrehvidega sõites, kas turvalisus või sõidurõõm.

Kas lamellrehvid sobivad autojuhtidele, kes veedavad igapäevaselt palju aega rooli taga?
Ei, kui keegi sõidab autoga rohkem kui 10 000 kilomeetrit aastas, peaks ta parem hankima talve-ja suverehvid. Kuue aasta jooksul kulub nagunii kaks rehvikomplekti.

Miks pikeneb pidurdusteekond märjal ja kuival teekattel?
Nii rehvimustril kui ka kummisegul väheneb tugevus kõrge temperatuuri tõttu. Ühe või kahe auto pikkuse võrra vähenenud pidurdusteekond on märkimisväärne ohutusrisk.

Milline peaks välja nägema ideaalne aastaringne rehv?
Sellel on lühem pidurdusteekond ja meeldiv sõidustiil suvel. Kui tõesti hetkeks lumi maha sajab, siis lamellrehvidega varustatud auto ei muutu liikluses takistajaks. Testi toetas Dunlop, Falken, Goodyear, Hankook, Kumho, Nexen, Pirelli, Uniroyal ja Vredestein. Meie juhiseid ja ajakirjanike sõltumatuse tõestused leiate veebilehelt www.axelspringer.de/unabhaengigkeit.

Lamellrehvid mõõdus 185/60 R 15:

 

Suurepärane aastaringne rehv stabiilse haarduvusega kurvides ja parimate juhitavuse näitajatega märjal teekattel. Hea juhitavuse reserv vesiliu tekkel, täpne juhitavus meeldivalt kiire reaktsiooniga märjal ja kuival teekattel.
2. Goodyear Vector 4Seasons 88 H SUUREPÄRANE
Veenev aastaringne rehv tasakaalustatud sõidukvaliteedi ja hea juhitavusega ükskõik millistes ilmastikuoludes. Stabiilne haarduvus kurvides ja lühike pidurdusteekond lumisel teel. Head tulemused vesiliu testides.
3. Vredestein Quatrac Lite 88 H HEAD
Kuiva ilmaga parim kütusesäästu potentsiaaliga, täpne ja dünaamiline juhitavus, lühike pidurdusteekond kuival ajal, meeldivalt vaikne väline müratase, väga väike veeretakistus.
Väikesed puudused vesiliu testides.
4. Uniroyal AllSeasonExpert 88 T RAHULDAVAD
Mitmekesine anne veenvate sõiduomadustega lumisel ja märjal teekattel, meeldiv juhitavus, parimad vesiliu omadused, kütust säästev veeretakistus.
Veidi hilinenud reaktsioon pööretes.
5. Dunlop SP Sport 01 A/S 88 H RAHULDAVAD

Talvel suurepärane kvaliteet, dünaamiline juhitavus lumel, lühike pidurdusteekond lumel ja kuival teekattel.

Piiratud haarduvus kurvides ja pikem pidurdusteekond märjal teekattel, väikesed puudused mugavuse alal.
6. Falken Euro AllSeason AS200 88 H RAHULDAVAD

Stabiilsed sõiduomadused ja kõige tõhusam pidurdamine märjal teekattel, meeldivalt vaikne mugavuse tase, madalad hankimise kulud.

Keskmine veojõud ja haarduvus kurvides lumisel teel, veidi pikendatud pidurdusteekond kuivades ilmastikuoludes, suurenenud veeretakistus.
7. Hankook Optimo 4S H730 88 T RAHULDAVAD

Tasakaalustatud, ohutud sõiduomaduses lumisel ja kuival teekattel, hea ohutusvaru vesiliu testides.

Piiratud haarduvus märja ilmaga, liiga pika pidurdusteekonnaga ja kalduvusega tsentrifugaaljõule, suurenenud veeretakistus.
8. Kumho Solus HA31 88 H RAHULDAVAD

Suurepärane talverehv lumel parimate omadustega.

Ainult rahuldav esitlus märjal ja kuival teel kalduvusega tsentrifugaaljõule, veidi hilinenud reaktsiooniga rooli liigutustele ja pikenenud pidurdusteekonnaga märgades ja kuivades ilmastikuoludes.
9. Nexen N’Priz 4S 88 H RAHULDAVAD

Veenvad tulemused lumel, mis sarnanevad talverehvide esitlusele.

Talverehvidele iseloomulik juhitavus kalduvusega tsentrifugaaljõule tugevalt pikenenud pidurdusteekond märjal ja kuival teekattel, ainult rahuldav ohutusvaru vesiliu testides.
10. Maloya Quadris 88 H EI SOOVITA

Head tulemused vesiliu testides, lühike pidurdusteekond.

Vaatamata meie M+S märgistusele, on sobivus talvel väga piiratud, minimaalne veojõud ja kalduvus tsentrifugaaljõule lumel, ohtlikult pikenenud pidurdusteekond lumel ja märjal teekattel.

Autobild