Üsna hiljuti tõi ettevõte Yokohama rehviturule kaks uut mudelit – talverehvi W.drive V905 ja eriti karmidele talveoludele mõeldud, ''Skandinaavia'' tüüpi naastrehvi iceGuard iG55. Yokohama pakkus meil testida mõlemaid rehve Põhja-Rootsis asuvas testimiskeskuses, polaarjoone lähedal.
W.drive V905 mudelit toodetakse mõõdus 15 kuni 18 tolli ning on ettenähtud kasutamiseks väikestele sedaanidele, keskmise võimekusega autodele ja maasturitele.
Rehvide väljatöötamisel pööras Yokohama erilist tähelepanu:
– juhitavusele lumel;
– pidurdusteekonnale kuival ja märjal pinnal;
– kütusekulule.
Võrreldes eelmise W.drive V902B mudeliga, on uuel V905 mudelil neid eriti olulisi näitajaid tunduvalt parandatud.
Eriti suurt tähelepanu pöörati kummisegule, kuna selle koostise parandamine on väga oluline erinevate ilmastikuoludega sõitmisel. Yokohama inseneride koostöö tulemusena lisati kummisegule apelsinipuu õli. Tänu sellele õlile on võimalik hoida vajalikul tasemel talverehvide elastsust, kaotamata veeretakistuse kvaliteeti.
Pööratud rehvimustri loovad 2D ja 3D lamellid erinevate tehniliste meetodite kasutamisega, mille tulemusena tagatakse teel hea juhitavus. Siksakilised ja erinevate nurkade all paigutatud rehvimuster parandab rehvide omadusi lumel ja edendab rehvide kiiret isepuhastumist.
Yokohama talverehvi test Audiga
Yokohama aruanded teavitavad uue mudeli kõrgetest näitajatest, seda eriti lumisel pinnal. Selleks, et oma sõnade õigsuses veenduda, pakkus Jaapani rehvitootja meil testida rehve äsja mahasadanud lumisel rajal.
Testimisel kasutatakse kahte erinevat tüüpi veolist autot (esiveoline- ja tagaveoline), et saaksime võrrelda vabades sõidutingimustes uusi W.drive V905 rehve eelmise mudeliga.
Rehve testiti esisillaveolise Audi A4 Break TDi-ga. Meie käsutuses olev rada koosnes nii kitsastest teelõikudest, kus oli võimalik sõita mõõduka kiirusega kui ka keerulisematest teeoludest. Sõiduprotsess tekitas meeldivaid emotsioone, kuid täielikult sai hinnata uute rehvide potentsiaali, vaid neid eelmise mudeli W.Drive V902B võrreldes.
Uute rehvide näitajad, kaasa arvatud külgpidamine on oluliselt paranenud. V905 paistab silma ületamatu haarduvusega lumisel rajal ja võimaldab sõita piisavalt suure kiirusega, kaotamata turvatunnet. Eelmise V902B mudeliga kurvides sõites oli nähtav liiga suur auto esiosa väljaulatus (ebapiisav pööratavus) ja suurem auto tagumise osa külglibisemine (liiga suur pööratavus).
V905 rehvidega piisavalt suure kiirusega kurvi sisenedes, sõidab sõiduauto suurepäraselt äsja mahasadanud lumel. Auto ei satu külglibisemisesse, ei kaldu küljele ning rooli taga istudes püsib täielik turvatunne.
Yokohama talverehvide test BMWga
Oli aeg testide rehve ka tagasillaveolise autoga. Sel juhul näitasid rehvid testide ajal veel silmapaistvamat ülekaalu võrreldes eelmise mudeliga.
Meie käsutuses oleval kiirusrajal jätkab 1. seeria BMW ühtlast liikumist ka ilma veojõukontrolli käivitumiseta. Tekib mulje, et auto liikumist saab hästi ja täpselt kontrollida, eriti juhitavuse kvaliteedi seisukohast.
Eelmine V902B mudel jääb selgelt uuest mudelist maha. Hoolimata sellest, et mõlemate mudelite ringiaeg erineb päris vähe, tuleb V902B rehve pidevalt rooliga korrigeerida, et auto tagumine osa ei läheks külglibisemisesse ja ei kaotaks juhtimiskontrolli.
Sportlik sõidustiil W.drive V905 rehvidega näitas suurepärast ohutuse näitajaid, säilitades samal ajal ka kõrge mugavuse.