Test World: 205/55 R16 suur talverehvide test (2015)

Test Worldi eksperdid testivad 12 naastrehvi ja 8 lamellrehvi. Vaidlus selle üle, kas naastrehvid on paremad kui lamellrehvid või vastupidi, on kestnud juba aastakümneid, ent lõpliku selguseni ei ole seni jõutud. Ilmselt sõltub kõik sellest, millisest küljest rehvivalikule läheneda. Tuntud soome organisatsioon Test World võrdles oma viimases testis 20 mõlemasse kategooriasse kuuluvat rehvimudelit erinevatel teekattetüüpidel. Testsõidukiks oli Ford Focus, kõik rehvid olid aga populaarses mõõdus 205/55 R16.

testworld-winter

Naastrehvide nimekiri
•    Bridgestone Blizzak Spike-01
•    Continental IceContact 2
•    Dunlop Ice Touch
•    Gislaved Nord*Frost 100
•    Goodyear UltraGrip Ice Arctic
•    Hankook Winter i*Pike RS+ W419D
•    LingLong Green-Max Winter Grip
•    Michelin X-Ice North 3
•    Nokian Hakkapeliitta 8
•    Nokian Nordman 5
•    Pirelli Ice Zero
•    Sava Eskimo Stud

Naastudeta rehvide nimekiri
•    Bridgestone Blizzak WS80
•    Continental ContiVikingContact 6
•    Goodyear UltraGrip Ice 2
•    Michelin X-ice Xi3
•    Nankang Ice Activa Ice-1
•    Nokian Hakkapeliitta R2
•    Nokian Nordman RS
•    Pirelli Ice Zero FR

Järgnevalt toome ära ekspertide arvamused iga rehvi kohta.

Naastrehvid:

1. Nokian Hakkapeliitta 8 Hinne: 8,8
Nokian Hakkapeliitta8 copy Suurepärane haarduvus jääl
Hea juhitavus talvistes tingimustes
Keskmised näitajad asfaldil
Nokianid said kõrged hinded kõigis jääl tehtud katsetes, kus näitasid lühikest pidurdusmaad ja head põiksuunalist haarduvust, millele aitab kindlasti kaasa 190 naastu olemasolu. Ka lumel olid nad parimate seas, veidi nõrgemaks osutusid aga pidurdamistõhususe ja juhitavuse testides märjal asfaldil. Ekspertide kinnitusel on see olukord normaalne, sest rehvide väljatöötamisel on esmatähtsaks peetud maksimaalset haarduvust jääl.
2. Continental IceContact 2 Hinne: 8,6
Continental Ice Contact 2 Suurepärane haarduvus lumel ja jääl
Hea juhitavus kõigis ilmastikuoludes
Keskmine pidurdamisefektiivsus jääl
Ka Continental näitas jääl tehtud testides suurepäraseid tulemusi, ent jäi pidurdamistõhususe ja kiirenduse osas Nokianile veidi alla. Samas andsid autojuhid neile 10 punkti stabiilse ja ennustatava käitumise eest. Lumisel teel olid Continentali rehvid samuti liidrite hulgas ning märjal teel käitusid Nokianidest selgelt paremini. Võib öelda, et need rehvid saavad optimaalselt hakkama igasugustes tingimustes ega oma ühtegi silmatorkavat puudust.
2. Hankook Winter i*Pike RS+ W419D Hinne: 8,6
hankook-winter-ipike-rsplus Suurepärane haarduvus lumel ja jääl
Väike veeretakistus
Keskmine juhitavus asfaldil
Hankook saavutas poodiumikoha, seega on sellest Korea kaubamärgist kujunemas tegija rehvituru karmide talverehvide segmendis. Hankooki rehvidel on lühike pidurdusmaa ja hea veojõud nii lumel kui jääl. Kurvilisel teel olid need ühed kõige kiiremaid rehvid, mis räägib nende võimest säilitada haarduvus erinevates olukordades. Hankookid peatavad sõiduki kiiresti ka märjal asfaldil, ent seejuures võivad nad minna liiga järsult külglibisemisse ning nende informatiivsus jätab soovida.
4. Pirelli Ice Zero Hinne: 8,5
Pirelli Ice Zero copy Hea haarduvus jääl
Hea juhitavus talvistes tingimustes
Kõrge müratase
Veel üks rõõmustav tulemus Pirellile. Jääl käituvad rehvid kindlalt ja usaldusväärselt ega tee ebameeldivaid üllatusi, lumel aga on neil suhtelisest pikast pidurdusmaast hoolimata suur veojõud ja hea põiksuunaline haarduvus. Lisaks sellele osutus Pirelli üheks parimaks naastrehviks märjal asfaldil, kus paistis silma väga stabiilse juhitavusega. Pirelli miinuseks oli teistest kõrgem müratase.
4. Goodyear UltraGrip Ice Arctic Hinne: 8,5
GoodyearUltraGrip Ice Arctic copy Lühike pidurdusmaa ja suur veojõud lumel
Omaduste hea tasakaalustatus
Keskmine pidurdamistõhusus märjal asfaldil
Sel aastal edestas Goodyear kõiki teisi naastrehve sõiduomaduste tasakaalustatuse poolest erinevatel teekatetel. Nad jäid parimatest vaid õige vähe maha lumel ja jääl, kus neil oli lühike pidurdusmaa ja hea juhitavus. Ainsaks nõrkuseks on suhteliselt kehv haarduvus märjal asfaldil, ent pilootide sõnul käitusid rehvid järjekindlalt ja turvaliselt.
6. Dunlop Ice Touch Hinne: 8,4

 

Dunlop Ice Touch copy

Head sõiduomadused asfaldil
Madal müratase
Ebastabiilne käitumine teatud talvistes oludes
Dunlopid said päris palju punkte, seejuures polnud vähetähtis asjaolu, et nad olid paremate seas märjal ja kuival asfaldil. Ka lumel ja jääl esinesid nad küllalt hästi, ent mitte nii stabiilsel nagu liidrid. Jääl kiirendamise ja pidurdamisega oli kõik kontrolli all, samuti pidurdamisega lumel. Lumisel trassil võiks põikpüsivus olla veidi parem.
7. Gislaved Nord*Frost 100 Hinne: 8,3
Gislaved Nord Frost 100 Head tulemused lumel
Hea haarduvus märjal asfaldil
Premium-klassi rehvile ebapiisav haarduvus jääl
Gislaved on Continentali teise ešeloni kaubamärk, seetõttu ei ole ka rehvi omadused eriti muljetavaldavad. Siiski näitasid rehvid lumel suurepäraseid tulemusi nii pidurdamise kui ka juhitavuse osas. Jäätunud pinnal jäid kõigest 96 naastuga Gislavedid mõningatest teistest rehvidest maha, ent sellest hoolimata pälvisid nad kiidusõnu hea teelpüsivuse ja põiksuunalise haarduvuse eest, mis lubasid pilootidel ennast kindlalt tunda. Suunahoidmine oli suurepärane, veeretakistus see-eest liiga suur.
8. Michelin X-Ice North 3 Hinne: 7,9
Michelin X Ice North3 Stabiilne juhitavus kõigis tingimustes
Madal müratase
Premium-klassi rehvile ebapiisav haarduvus jääl
Erinevalt teistest naastrehvidest ei ole Michelin eriti orienteeritud jääga haardumise suurendamisele, samuti jäid nad teistele rehvidele alla lumisel teel. Ainsa positiivse momendina võiks välja tuua rehvide ühtlase esinemise kõigis kategooriates. Michelinid tunnevad ennast kuival ja märjal asfaldil paljudest teistest naastrehvidest kindlamini ning tekitavad vähe müra. Eraldi läbiviidud test kinnitas, et Michelinid on ka väga kulumiskindlad.
9. Bridgestone Blizzak Spike-01 Hinne: 7,8
Bridgestone Blizzak Spike 01 Hea haarduvus jääl
Keskmine juhitavus kuival ja märjal asfaldil
Suur veeretakistus
Jääl said Bridgestone’id väga kõrge subjektiivse hinnangu, sest pilootidele meeldis nende juhitavus. Seejuures olid Bridgestone’i kohad lumisel trassil kõigis kategooriates suhteliselt madalad, mis tähendab, et haarduvusega lumel tuleb veel tööd teha. Märjal ja kuival asfaldil peatavad Bridgestone’i rehvid auto küllalt kiiresti, kurvides võivad aga haarduvuse kiiresti kaotada, samuti reageerivad nad väga aeglaselt roolile. Lisaks sellele suurendavad Bridgestone’id suure veeretakistuse tagajärjel kütusekulu.
9. Sava Eskimo Stud Hinne: 7,8
Sava eskimo Stud Lühike pidurdusmaa märjal asfaldil
Keskmine haarduvus ja juhitavus lumel
Sava kujutab endast säästurehvi, mis võiks saavutada jääl häid tulemusi, kui tema pidurdusteekond ei oleks liiga pikk. Lumel jäävad nad teistele naastrehvidele alla nii pidurdamistõhususe kui ka veojõu poolest, samuti algab külglibisemine liiga järsult. Kuival asfaldil jõudis Sava parimate rehvide hulka.
11. Nokian Nordman 5 Hinne: 7,7
Nokian Nordman 5 copy Talveoludesse sobivad omadused
Nõrk haarduvus märjal asfaldil
Kõrge müratase
Nordmani säästurehve toodab Nokian, ent oma omadustelt jäävad need Hakkapeliitta seeria rehvidest kaugele maha. Jääl on neil suhteliselt väike veojõud ja pikk pidurdusmaa. Lumel on asjad veidi paremini, ent märjal asfaldil ei saa tulemustega kiidelda. Seejuures tuleb tunnistada, et rehvid käituvad ennustatavalt ja ebameeldivaid üllatusi ei valmista.
12. LingLong Green-Max Winter Grip Hinne: 7,2
Linglong-green-max-winter-grip Head sõiduomadused asfaldil
Nõrk haarduvus talvetingimustes
Kehvapoolne juhitavus talvistes tingimustes
Ärge laske nimetusel Winter Max Grip ennast eksitada – tegelikult on Linglongil nõrk haarduvus nii lumel kui jääl ning jäätunud pinnal jäävad nad alla isegi mõnedele naastudeta rehvidele. Ainsaks meeldivaks momendiks on lühike pidurdusmaa lumel. Samas esinesid Linglongid väga tugevalt märjal ja kuival asfaldil tehtud testides, samuti on neil suurepärane suunahoidmine.

Lamellrehvid:

1. Nokian Hakkapeliitta R2 Hinne: 7,7
Nokian Hakkapeliitta_R2 Talveoludesse sobivad omadused
Väike veeretakistus
Keskmine haarduvus asfaldil
Nokian on oma lamellrehvide loomisel üritanud olla konkurentidest parem just jääl, seepärast näitasid soome kaubamärgiga rehvid selle aasta testis parimat pidurdamistõhusust, juhitavust ja põiksuunalist haarduvust jäisel teel. Ekspertide sõnul võimaldavad Nokiani rehvid säilitada kontrolli auto üle ka pärast haarduvuse kaotamst. Kuival ja märjal asfaldil on Nokianil kehv haarduvus ja pikk pidurdusmaa, mida oligi oodata.
2. Pirelli Ice Zero FR Hinne: 7,6
Pirelli ice zero fr Suurepärane haarduvus lumel, jääl ja märjal asfaldil
Keskmine juhitavus kuival asfaldil
Jääl olid Pirellid parimate lamellrehvide hulgas, lumel aga olid nende tulemused veel märkimisväärsemad, sest rehvid käitusid ekstreemsete manöövrite tegemisel väga kindlalt. Ka on Pirellil suurepärased sõiduomadused märjal asfaldil, kus nad peatavad sõiduki kiiresti ja tagavad selle optimaalse manööverdusvõime. Siiski võib haarduvus kuival teekattel liiga kiiresti kaduda. Müratase on madal.
2. Goodyear UltraGrip Ice 2 Hinne: 7,6
Goodyear Ultra-Grip-Ice2 copy Lühike pidurdusmaa lumel ja jääl
Head sõiduomadused asfaldil
Keskmine põiksuunaline haarduvus lumel ja jääl
Goodyear kiirendab ja pidurdab lumel ja jääl kiiresti, ent tal on teatud probleeme põikpüsivusega, seetõttu võib rehv minna haarduvuse piiril liiga järsult külglibisemisse; samas peab ütlema, et kontrolli säilitamine ei ole keeruline. Kuival ja märjal asfaldil on Goodyear parimate seas, sest tal on äärmiselt tõhus pidurdamine ja täpsed reaktsioonid järskude manöövrite sooritamise ajal. Kokkuvõttes on Goodyear tunnustust väärt, sest tema rehvid näitasid ennast heast küljest igat tüüpi teekatetel.
2. Michelin X-ice Xi3 Hinne: 7,6
Michelin-X-IceXi3 Lühike pidurdusmaa lumel ja jääl
Stabiilne juhitavus kõigis tingimustes
Keskmine haarduvus märjal asfaldil
Michelinid esinesid hästi peaaegu kõigis kategooriates. Neil on lühike pidurdusmaa lumel ja jääl ning stabiilne juhitavus enamuses ekstreemolukordades. Siiski võib Michelinil kaduda haarduvus esiteljel. Märjal ja kuival asfaldil demonstreeris Michelin head pidurdamistõhusust ja põiksuunalist haarduvust, mis jäid parimatele rehvidele väga napilt alla.
5. Continental VikingContact 6 Hinne: 7,5
Continental Viking contact 6 Suurepärane haarduvus lumel ja jääl
Väike veeretakistus
Keskmine juhitavus asfaldil
Continentalit võib pidada üheks parimaks lamellrehviks eelkõige tänu lühikesele pidurdusmaale, suurele põiksuunalisele haarduvusele ja kontrollitavale käitumisele jääl. Ka lumel saavutas Continental häid tulemusi, ehkki hoogne roolipööre võib viia sõiduki külglibisemisse. Kuival ja märjal asfaldil pidurdavad rehvid küllaltki tõhusalt, ent näivad liiga pehmed, mis võib ekstreemsetes oludes segama hakata.
6. Nokian Nordman RS Hinne: 7,0

 

Nokian Nordman RS

Hea haarduvus lumel
Väike veeretakistus
Keskmine haarduvus jääl
Nordmani rehvid jäid oma kategooria liidritest veidi maha, sest jääl oli nende kiirendus ja pidurdamine suhteliselt nõrk, esirattad aga võivad järskudel manöövritel liiga lihtsalt haarduvuse kaotada. Lumel olid rehvi omadused tunduvalt paremad, eriti põikpüsivuse ja ettearvatava käitumise osas. Märjal ja kuival asfaldil ei ole Nordmani haarduvus suurem asi ja reageerimine roolile on aeglane, ent vähemalt ei teki järsku külglibisemist.
7. Bridgestone Blizzak WS80 Hinne: 6,9
Bridgestone Blizzak WS80 Suurepärane haarduvus lumel ja kuival asfaldil
Keskmine haarduvus jääl ja märjal asfaldil
Suur veeretakistus
Bridgestone’i rehvide põhilised nõrgad küljed ilmnevad jääl, kus neil on pikk pidurdusmaa ja aeglane kiirendus, lisaks sellele kaotavad nad kurvides kergesti haarduvuse, eriti esisillal. Lumel käituvad rehvid paremini tänu suurele põikpüsivusele ja tõhusale pidurdamisele, mis on parimate rehvide tasemel, seepärast on Bridgestone’i kehv tulemus märjal asfaldil veidi üllatav. Kuival teekattel on haarduvus palju parem ning rehvid saavad keeruliste manöövritega hästi hakkama.
8. Nankang Ice Activa Ice-1 Hinne: 6,7
Nankang Ice Activa Ice 1 Keskmine juhitavus jääl, lumel ja asfaldil
Nankang jäi enamikus kategooriates viimastele kohtadele. Jääl oli tal nõrk piki- ja põiksuunaline haarduvus, lumel oli olukord paljuski sama masendav. Põikpüsivus on väike, seetõttu ei saa autojuht ennast turvaliselt tunda. Ka märjal asfaldil jäid rehvid teistest maha, seega võib öelda, et Nankang lihtsalt ei ole suuteline tõeliselt kvaliteetsete talverehvidega konkureerima.

Colesa.ru