Tuulilasi: 205/55 R16 mõõdus talve naastrehvide test (2014)

Soome väljaanne Tuulilasi eksperdid testisid kaheksat talve naastrehvi, lisaks sellele mõnedel juhtudel erines ka oluliselt naastude arv.

Testitud rehvide nimekiri: Bridgestone Blizzak Spike-01, Continental ContiIce Contact, Dunlop Ice Touch, Goodyear Ultra Grip Ice Arctic, Hankook Winter i*Pike RS W419, Michelin X-Ice North 3, Nokian Hakkapeliitta 8, Pirelli Ice Zero.

Testid toimusid esimesel märtsi nädalal nii lumel ja jääl Ivalo külas (Soomes). Väikeste temperatuuride kõikumistega oli siiski kõikide testide ajal null kraadi. Testides kasutati Volvo V60 ja V70. Samuti olid sisse lülitatud ABS ja ESC süsteemid– teisel juhul jäeti sisse ka Sport režiim, mis võimaldas kerget libisemist. Testid toimusid ka kevadel kuival ja märjal asfaldil Tamperes (Soomes). Sealsamas hinnati ka kütusekulu.

 

 

Kiiruse arendamine jääl
Kõige paremini sai selle ülesandega hakkama Nokian ja Pirelli, neile järgnesid Continental ja Bridgestone.


Pidurdamine jääl

Esikolmik jäi täpselt samaks nagu kiirendus testides – Nokian, Pirelli ja Continental. Rehvide haardumise pidurdusteekond jääl võib olla kuni kaks korda pikem kui naastrehvideta, sellepärast on vajalik ja õigem valida maksimaalse haarduvuse korral jäätunud pinnaga naastrehvid.


Kiiruse arendamine lumel

Lumel ei olnud rehvide esitluse erinevused enam nii suured, eriti siis, kui kiiruse arendamise tõhusust mõõdeti sekundides. Vahe parima ja halvima tulemuse vahel oli 9%. Esimese koha said Nokian rehvid, teise – Continental, kolmandat kohta jagasid Michelin ja Pirelli, mis näitasid ka suurepäraseid tulemusi.


Pidurdamine lumel

Lumel pidurdasid kõik rehvid palju paremini kui jääl, esitades üsna minimaalseid tulemuste erinevusi.

Juhitavus lumel
Lumisel pinnal tagasid parima tulemuse Nokian ja Pirelli. Hankook näitas ka väga häid tulemusi, kuid nende tundlikkus ja reaktsioon roolipööretele oli veidi nõrgem.

Pidurdamine märjal asfaldil

Võrreldes haardumist tavaliste rehvidega on naastrehvidel suhteliselt kõrge pidurdamise tõhusus märjal asfaldil, mida võib osaliselt seletada suurema rehvimustri jäikusega. Selline jäikus on vajalik selleks, et igas olukorras oleksid naastud korralikult rehvil fikseeritud. Siin tuleks märkida, et naastrehvide pidurdusteekond on tunduvalt pikem kui suverehvidel. Parimaid tulemusi selles testis näitasid Michelin, Goodyear, Continental ja Pirelli.

Pidurdamine kuival asfaldil
Naastrehvide pidurdusteekond kuival asfaldil oli ligikaudu ühe kolmandiku võrra pikem kui suverehvidel. Samas olid aga nende rehvide erinevused väga minimaalsed. Michelin peatub kõige kiiremini. Nagu oli juba ette näha, siis ükski naastrehv ei näidanud suurepäraseid tulemusi kuival asfaldil.

Veeretakistus, kütusekulu ja müratase.
Sõites kiirusega 80 km/h, mõõdeti veeretakistust ja kütusekulu. Testid rehvidelt eemaldatud naeltega näitasid nende seas suuri erinevusi, kuid kütusekulu testides see erinevus vähenes. Suurima kütusekulu kokkuhoiuga tõusis esile Nokian, kuid ega ka teised rehvid halvemaid tulemusi ei näidanud, jäädes maha vaid mõne protsendipunkti võrra.
 

 

1. koht – Nokian Hakkapeliitta 8

Nokian rehvidel on parimad kiiruse arendamise näitajad, kõige lühem pidurdusteekond ning etteaimatav ''käitumine'' jääl. Neil on kõige suurem kiirendus ja piisavalt tõhus pidurdamine lumel. Testides märjal pinnal on Nokian esitlus veidi nõrgem, kuid probleeme juhitavusega vihmasel ajal kindlasti ei ole. Kuival asfaldil rehvid peatuvad kiiresti ning näitavad veenvaid tulemusi ka ekstreemsetes olukordades.

2. koht – Continental ContiIceContact

Continental rehvid on hästi juhitavad, pidurdavad jääl kiiresti ning on ohutud ja stabiilsed, kuid neil on kalduvus ebapiisavale pööratavusele. Tänu tugevale haarduvusele on autot üsna lihtne kontrollida, kui tekib külglibisemine. Ka lumistel nõlvadel pidurdab ja kiirendab Continental rehv väga tõhusalt ning lisaks sellele on need rehvid kahes ''talve'' kategoorias liidrite seas. Testid, kus katsetati veeretakistust ning sõitu lörtsiga on tulemused suhteliselt keskmised, kuid nõrgaks neid pidada ei saa. Üldkokkuvõttes on tegemist väga tasakaalustatud rehvidega, mis suudavad tagada kõrge ohutustaseme igas olukorras.

Pirelli trapetsikujulised naastud tungivad hästi jäätunud pinda, tagades suurepärased kiirenduse ja pidurdamise näitajaid ning hea ringi aja. Tagumistel rehvidel on kalduvus minna külglibisemisesse, mistõttu peab juht autoga sõites olema eriti keskendunud. Lumel oli Pirelli esitlus veenvam, rehvid reageerivad täpsemini roolipööretele, kuid lörtsiga eriti head ''suhted ei moodustu''. Pidurdamine märjal asfaldil on heal tasemel, kuid Pirelli, erinevalt teistest rehvidest kaotab kurvides palju kergemini haarduvuse. Pidurdusteekond kuival pinnal on piisavalt pikk. Madal veeretakistus, kuid kõrge müratase.

4. koht – Goodyear UltraGrip Ice Arctic

Goodyear ületab veidi Dunlop-i nii kiiruse arendamise omaduste suhtes kui ka pidurdamisel jääl. Lisaks lähevad Dunlop rehvid kergemini külglibisemisesse, ent Goodyear ''käitumine'' etteaimatav ja paremini kontrollitav. Kiiruse arendamiseks ja pidurdamiseks vajalik aeg lumel on väiksem kui jääl, kuid, sõites mööda kallakut üles on kohe selge, et haarduvus on suhteliselt piiratud ning  seetõttu võivad tagumised rattad minna järsku külglibisemisesse. Samal ajal on Goodyear rehvid väga efektiivsed lörtsiga ja märjal asfaldil. Kuival pinnal näitavad rehvid suurepäraseid pidurdamise omadusi, kuid ekstreemsetes oludes nende reaktsioon on veidi aeglustatud. Madal müratase.
 

5. koht – Hankook Winter i*Pike RS W419

Hankook rehve on täiendatud suure hulga naastudega, senise 128. naastu asemel on nüüd 180. Kiiruse arendamise ja jääl pidurdamise testides on tulemused keskmised, kuid tundub, et korealased on suutnud väga edukalt optimeerida naastude paigutust, sest nendel rehvidel on kõige parem ringi aeg. Hankook sai hästi hakkama sõiduga mööda kallakut kui ka ringrajal ning lisaks ka kinni sõidetud metsaradadel. Lisaks on Hankook rehvidel head tulemused lörtsise ilmaga ning ka kuival ja märjal asfaldil. Head rehvid ilma silmatorkavate puudusteta.

6. koht – Michelin X-Ice North 3

Michelin rehvidel on vähem naelu kui mõnel teisel testitud rehvil, mistõttu võib see just olla see tegur, mis on kaasa aidanud suhteliselt nõrkadele testide tulemustele nii kiiruse arendamisele jääl kui pidurdamisel. Nagu oli juba ette näha, näitas Michelin kõige halvemat ringi aega jäätunud rajal. Lumel on Michelin rehvidel hea kiirendus, kuid pikk pidurdusteekond. Rehvidel on hea haarduvus lumega ainult siis, kui auto on sirgejoonelises liikumises. Lörtsine ilm ei tekita nendele rehvidele mingeid probleeme, kuid pidurdamisel sõites 100km/h on neil kõige lühem pidurdusteekond. ''Käitumine'' ekstreemsetes oludes on stabiilne, kuid müratase on võrdlemisi kõrge.

7. koht – Dunlop Ice Touch

Dunlop arendab kiirust jääl väga aeglaselt, kuid pidurdamise omadused on palju paremad. Juhitavuse osas jäävad need liidritest taha, sest lähevad võrdlemisi kiiresti külglibisemisesse. Lumel on kiirenduse ja pidurdamise tõhusus parem kui jääl, aga ''käitumine'' on väga sarnane – on täheldatav sama kalduvus järsult kaotada haarduvus isegi väikestel kiirustel. Pidurdusteekond märjal asfaldil on suhteliselt lühike ja üldkokkuvõttes vihmasel ajal on Dunlop esitlus stabiilne. Lisaks reageerivad nad kuival pinnal väga kiiresti roolipööretele ja on ekstreemsetes oludes hästi manööverdatavad. Madal müratase.

8. koht – Bridgestone Blizzak Spike-01

Bridgestone rehvidel on head tulemused jääl, kuid pidurdamise suhtes jäävad nad teistest rehvidest maha. Reaktsioonid lumel ei ole nii kiired ja täpsed kui testi liidritel, kuid pidurdusteekond on lühem. Lumel on tunda kalduvust liigsele pööratavusele. Rehvid näitasid suurepärast vastupidavustlörtsiga sõites, kuid neil  on suhteliselt pikk pidurdusteekond märjal asfaldil. Rehvid ei reageeri väga täpselt roolipööretele kuival pinnal. Müratase on väga madal, kuid veeretakistus on liiga kõrge.

Colesa.ru