Rootsi ajakiri Vi Bilagare testib koos Tuulilasi soomlastega kaheksat talverehvi, mille naastude arv on üksteisest oluliselt erinev. Kaks aastat tagasi lubasid Norra, Rootsi ja Soome viia rehvitootjatel läbi lisateste, kui nad soovivad paigaldada turvise jooksvale meetrile üle 50 naastu (rehvile 205/55 R16 näiteks 96 naastu). Katsete mõte seisneb teekatte kulumise mõõtmises, ja kui testid kinnitavad, et rehvid mahuvad tänu naastude konstruktsiooni muutmisele normide piiresse, võib naastude hulka suurendada. V6 katsetuste tulemusena kiideti nende reeglite alusel heaks viis kaheksast testitud rehvist.
Testitud rehvide nimekiri
• Bridgestone Blizzak Spike-01
• Continental IceContact 2
• Gislaved Nord*Frost 100
• Goodyear UltraGrip Ice Arctic
• Michelin X-Ice North 3
• Nokian Hakkapeliitta 8
• Pirelli Ice Zero
• Sava Eskimo Stud
1. Nokian Hakkapeliitta 8
|
||
![]() |
![]() |
190 naastu tagavad silmapaistva haarduvuse jääl Suurepärane külghaarduvus ja tasakaalustatud käitumine ilma ekstreemse ülejuhitavuseta jääl Hea kiirendus, lühike pidurdusmaa ja hea juhitavus lumel Piisavalt kiire reageerimine roolile kuival asfaldil Kõige madalam veeretakistus Vähene müra |
2. Pirelli Ice Zero
|
|
|
![]() |
![]() |
Hea kiirendus ja lühike pidurdusmaa jääl ja lumel Hea vesiliukindlus Sobiv pidurdamine ja hea reageerimine roolile kuival asfaldil Suhteliselt väike veeretakistus ja kütusekulu |
![]() |
Kalduvus ülejuhitavusele ja seega tagarataste külglibisemisele nii jääl kui lumel Kõrge müratase |
|
3. Continental Ice Contact 2 |
|
|
![]() |
![]() |
Hea kiirendus, lühike pidurdusmaa, väga hea külghaarduvus, ennustatav käitumine ja lihtne juhitavus jääl Hea juhitavus ja enesekindel käitumine lumel Suurepärane haarduvus märjal asfaldil Väike veeretakistus |
![]() |
Keskmine vesiliukindlus Suhteliselt pikk pidurdusmaa kuival asfaldil Kõrge müratase |
|
4. Goodyear UltraGrip Ice Artic |
|
|
![]() |
![]() |
Hea kiirendus ja lühike pidurdusmaa jääl ja lumel Lühike pidurdusmaa kuival asfaldil Vastuvõetav juhitavus märjal asfaldil |
![]() |
Suhteliselt nõrk külghaarduvus jääl (seejuures on käitumine küllaltki ennustatav) Nõrk külghaarduvus ekstreemsete manöövrite ajal kuival asfaldil Keskmine vesiliukindlus Pikk pidurdusmaa märjal asfaldil |
|
5. Gislaved Nord*Frost 100 |
||
![]() |
Kõige parem kiirendus ja lühem pidurdusmaa lumel Väga hea vesiliukindlus Lühike pidurdusmaa ja hea juhitavus märjal asfaldil Lühike pidurdusmaa kuival asfaldil |
|
![]() |
Suhteliselt aeglane kiirendus ja pikk pidurdusmaa jääl Kalduvus alajuhitavusele ja järsule haarduvuse halvenemisele jääl Suhteliselt nõrk külghaarduvus ekstreemsete manöövrite ajal kuival asfaldil Suur veeretakistus |
|
6. Michelin X ice North 3
|
||
|
![]() |
Kõige lühem pidurdusmaa ja parem kiirendus lumel Kõige parem vesiliukindlus Lühike pidurdusmaa ja hea juhitavus nii kuival kui ka märjal asfaldil Suhteliselt vähene müra Piisavalt madal veeretakistus |
![]() |
Suhteliselt madal kiirendus, pikk pidurdusmaa ja nõrk külghaarduvus jääl | |
7. Sava Eskimo Stud |
|
|
![]() |
![]() |
Vastuvõetav pidurdamine jääl Hea vesiliukindlus Lühike pidurdusmaa märjal asfaldil Hea juhitavus ekstreemsete manöövrite ajal kuival asfaldil (ehkki reaktsioonid on veidi aeglustatud) Suhteliselt väike veeretakistus Vastuvõetav müratase (kui mitte arvestada näitajaid kiirusel 110 km/h) |
![]() |
Suhteliselt aeglane kiirendus jääl Suhteliselt nõrk haarduvus sisenemisel jäisesse kurvi |
|
8. Bridgestone Blizzak Spike-01 |
|
|
|
![]() |
Hea vesiliukindlus |
![]() |
Suhteliselt aeglane kiirendus, pikk pidurdusmaa ja nõrk külghaarduvus jääl Tagarattad kipuvad lumel minema külglibisemisse (ehkki kontroll ei kao) Suhteliselt pikk pidurdusmaa nii kuival kui ka märjal asfaldil Aeglane reageerimine roolile kuival asfaldil Suhteliselt suur veeretakistus |