Vi Bilagare: Talviste 205/55 R16 naastrehvide test (2015)

Rootsi ajakiri Vi Bilagare testib koos Tuulilasi soomlastega kaheksat talverehvi, mille naastude arv on üksteisest oluliselt erinev. Kaks aastat tagasi lubasid Norra, Rootsi ja Soome viia rehvitootjatel läbi lisateste, kui nad soovivad paigaldada turvise jooksvale meetrile üle 50 naastu (rehvile 205/55 R16 näiteks 96 naastu). Katsete mõte seisneb teekatte kulumise mõõtmises, ja kui testid kinnitavad, et rehvid mahuvad tänu naastude konstruktsiooni muutmisele normide piiresse, võib naastude hulka suurendada. V6 katsetuste tulemusena kiideti nende reeglite alusel heaks viis kaheksast testitud rehvist.

vibilagare

Testitud rehvide nimekiri
•    Bridgestone Blizzak Spike-01
•    Continental IceContact 2
•    Gislaved Nord*Frost 100
•    Goodyear UltraGrip Ice Arctic
•    Michelin X-Ice North 3
•    Nokian Hakkapeliitta 8
•    Pirelli Ice Zero
•    Sava Eskimo Stud

 

1. Nokian Hakkapeliitta 8

Nokian Hakkapeliitta8 copy 190 naastu tagavad silmapaistva haarduvuse jääl
Suurepärane külghaarduvus ja tasakaalustatud käitumine ilma ekstreemse ülejuhitavuseta jääl
Hea kiirendus, lühike pidurdusmaa ja hea juhitavus lumel
Piisavalt kiire reageerimine roolile kuival asfaldil
Kõige madalam veeretakistus
Vähene müra

2. Pirelli Ice Zero

 

Pirelli Ice Zero copy Hea kiirendus ja lühike pidurdusmaa jääl ja lumel
Hea vesiliukindlus
Sobiv pidurdamine ja hea reageerimine roolile kuival asfaldil
Suhteliselt väike veeretakistus ja kütusekulu
Kalduvus ülejuhitavusele ja seega tagarataste külglibisemisele nii jääl kui lumel
Kõrge müratase

3. Continental Ice Contact 2

 

Continental_IceContact_2 Hea kiirendus, lühike pidurdusmaa, väga hea külghaarduvus, ennustatav käitumine ja lihtne juhitavus jääl
Hea juhitavus ja enesekindel käitumine lumel
Suurepärane haarduvus märjal asfaldil
Väike veeretakistus
Keskmine vesiliukindlus
Suhteliselt pikk pidurdusmaa kuival asfaldil
Kõrge müratase

4. Goodyear UltraGrip Ice Artic

 

GoodyearUltraGrip Ice Arctic copy Hea kiirendus ja lühike pidurdusmaa jääl ja lumel
Lühike pidurdusmaa kuival asfaldil
Vastuvõetav juhitavus märjal asfaldil
Suhteliselt nõrk külghaarduvus jääl (seejuures on käitumine küllaltki ennustatav)
Nõrk külghaarduvus ekstreemsete manöövrite ajal kuival asfaldil
Keskmine vesiliukindlus
Pikk pidurdusmaa märjal asfaldil

5. Gislaved Nord*Frost 100

Gislaved Nord Frost 100

Kõige parem kiirendus ja lühem pidurdusmaa lumel
Väga hea vesiliukindlus
Lühike pidurdusmaa ja hea juhitavus märjal asfaldil
Lühike pidurdusmaa kuival asfaldil
Suhteliselt aeglane kiirendus ja pikk pidurdusmaa jääl
Kalduvus alajuhitavusele ja järsule haarduvuse halvenemisele jääl
Suhteliselt nõrk külghaarduvus ekstreemsete manöövrite ajal kuival asfaldil
Suur veeretakistus

6. Michelin X ice North 3

Michelin X Ice North3

Kõige lühem pidurdusmaa ja parem kiirendus lumel
Kõige parem vesiliukindlus
Lühike pidurdusmaa ja hea juhitavus nii kuival kui ka märjal asfaldil
Suhteliselt vähene müra
Piisavalt madal veeretakistus
Suhteliselt madal kiirendus, pikk pidurdusmaa ja nõrk külghaarduvus jääl

7. Sava Eskimo Stud

 

Sava eskimo Stud Vastuvõetav pidurdamine jääl
Hea vesiliukindlus
Lühike pidurdusmaa märjal asfaldil
Hea juhitavus ekstreemsete manöövrite ajal kuival asfaldil (ehkki reaktsioonid on veidi aeglustatud)
Suhteliselt väike veeretakistus
Vastuvõetav müratase (kui mitte arvestada näitajaid kiirusel 110 km/h)
Suhteliselt aeglane kiirendus jääl
Suhteliselt nõrk haarduvus sisenemisel jäisesse kurvi

8. Bridgestone Blizzak Spike-01

 

Bridgestone Blizzak Spike 01

Hea vesiliukindlus
Suhteliselt aeglane kiirendus, pikk pidurdusmaa ja nõrk külghaarduvus jääl
Tagarattad kipuvad lumel minema külglibisemisse (ehkki kontroll ei kao)
Suhteliselt pikk pidurdusmaa nii kuival kui ka märjal asfaldil
Aeglane reageerimine roolile kuival asfaldil
Suhteliselt suur veeretakistus

Colesa.ru