|
Selles "Za Rulom" talverehvide testis võistlevad kõige populaarsemad naastrehvid.
Naastrehvide võistlustel oli palju ootamatuid üllatusi. Itaalia "Pirelli Carving Edge" jõudis päris tippu ja jagab esikoha Michelin XIN 2. Sama punktiarvuga "Pirelli" toodang on atraktiivsem hinna/kvaliteedi suhte poolest. Siiski "Pirelli" kõrgeid tulemusi tumestas naastude kaotamine – katse lõpus esirattad olid kaotanud peaaegu poole oma "hammastest".
Uudise "Conti Ice contakt" vaidlus "Nokian" HKPL 7´ga samuti lõppes viigiga: nad jagasid omavahel kolmandat ja neljandat koha. "Conti" on vaid pisut soodsamad hinna/kvaliteedi suhte poolest
Tahaksime veel lisada, et rehvid, mis saavutasid nelja esimest kohta, lõpptulemuse punktid erinevad ainult 1% piires! Teisisõnu, kasutusomaduse poolest nad on peaaegu identsed, sellepärast valiku juures peaks keskenduma nendele omadustele, mis on olulised just teie tingimustele.
Viiendat kohta punktisummaga 881 saavutas "Gislaved-NF5", mis on võrdväärne "Nokian" rehvidega hinna/kvaliteedi suhte poolest. Rehvid "Cordiant Sno-Мах" atraktiivse hinna/kvaliteedi suhte poolest 2,7 järjestusid kuuendale kohale, kogudes 867 punkti.
.jpg)
1-2. koht
|
Michelin X Ice North 2 |
.jpg) |
Nägi maailma 2009.aastal. Võib-olla sellepärast uute "Continental" ja kaasajastatud "Nokian" ja "Pirelli" taustal ei sära haardeomadustega. Pidurdus jääl rahuldav, põikihaarduvuse omadused veidi halvemad, kuid hoovõtt väga meeldis. Lumel pikihaarduvuse omadused on normi piires, kuid põikihaarduvus kõrgel tasemel: ümberreastamisel kõige suurem kiirus. Lumistel teedel sõidab stabiilselt, ei reageeri konarustele, väiksematele ristkalletele ja erinevatele lumekate sügavaustele.
Saab suurepäraselt hakkama: täpne reaktsioon algfaasis, kerge ja ettearvatav käitumine ning ühtlane piiratud külglibisemine. Sobib noortele juhtidele. Ei karda sügavat lund. Auto nendega sõidab veenvalt igasugustes režiimides, manööverdab kergelt ja veab välja isegi tagurpidikäiguga.
Lineaarne stabiilsus asfaldil – ühtegi märkust. Pidurdamine märjal teel väga hea, kuival – normaalne.
Veidi surisevad, häälitsevad teede liitekohtadel ja pragudel. Vibreerib väikestel konarustel, vibreerib teede liitekohtades. Veere teistest parem, kütust kulutab säästlikult. Naastude kvaliteeti suhtes etteheided puuduvad. Projektsioonisuurus – kõige tagasihoidlikum tipus olevatest rehvidest. See tähendab minimaalset destruktiivset mõju teekattele.
+ Suurepärased haardeomadused jääl ja lumel, head pidurdusomadused märjal asfaldil, suurepärane lineaarne stabiilsus ja juhitavus talvistel teedel, läbivus sügaval lumel, tagasihoidlik kütusekulu.
– Väiksemad märkused müra ja sõiduühtluse osas.
Mis tahes juhtidele ja mis tahes teedel. Aitab säästa kütust.
|
1-2. koht
|
Pirelli Winter Carving Edge |
.jpg) |
Loodud 2007.aastal, üleelanud kaks moderniseerimiskuuri. Haardeomadused jääl veidi tasakaalutud. Hoovõtt hea, põikihaarduvus parim (isegi ringi aja järgi), kuid, oh imet, pidurdusomadused mitte just kõige paremad. Kuid lumel auto peatub kõige paremini ja on heade hoovõtu ja põikihaarduvuse omadustega. Mööda lumist teed sõidab täpselt, kavatsemata pöörata sügavasse lumme. Koheselt kuuletub roolile.
Suurepärase juhitavusega: täpsed reaktsioonid ja kõrge tagasiside tagab turvalist sisenemist mis tahes kurvidesse mõistliku kiirusega. Auto käitumine on mõistetav, kerge külglibisemisega, mis aitab järgida mis tahes kurvilisi teid. Hanged võidab veenvalt ja igal režiimil. Sõidu alguses veidi pukseerib, kuid ei kaevu sisse. Asfaldil hoiab kindlalt suunda, rool tihe ja informatiivne, suve reaktsioonidega. Märjal teel pidurdab kõigist paremini. Kuival teel jääb alla ainult kõva kummiseguga "Amtel" ja "Contyre". Tarbimine linnakiirustel keskmise, kuid linnavälistes sõidurežiimides on võrdväärne "Michelin" ja "Nokian". Naastud püsivad halvasti, kummist ronivad välja praktiliselt silmade all: 0,7 mm katse ajal – see on unikaalne rekord. Kaks eesmist rehvi testi ajal kaotasid üle saja naastu – peaaegu pooled.
+ Parim pidurdusvõime lumel, kõrged haarduvuse omadused lumel ja jääl, parimad pidurdusomadused märjal asfaldil, suurepärane juhitavus talvistel teedel ja lineaarne stabiilsus asfaldil.
– Jääl pidurdab alla keskmise, väiksed märkused müra ja ebapiisava sõiduühtluse osas, ei püsi naastud.
Mis tahes talve teedel, säästlikud
|
3-4. koht
|
Continental ContiIceContact |
.jpg) |
Uudis, loodud eelmisel aastal. Jääl väga head. Hoovõtu ja põikihaarduvuse omaduste poolest esikolmikus. Pidurdamine parim, lähima konkurendi võidab peaaegu meetriga! Ka lumised teed ei ole takistuseks. Parim hoovõtt, ka pidurdamine väga hea, ümberastumisel juhtivas esikolmikus.
Talvistel teedel liigub ühtlaselt. Meeldiv tihe, informatiivne rool, kuid tundub, et veab sügavasse lumme. Kurvis demonstreerivad täpseid reaktsioone ja on arusaadava käitumisega. Eelistavad sujuvat juhtimist. Kurvis tekib väiksem tagatelje alajuhitavus, mis on võimeline üle minema kergeks, pööravaks külglibisemiseks. Sügavad hanged ületab vastumeelselt. Liikumisel eelistavad intensiivse pukseerimise, kuid pole tuntav sissekaevumise algpiir: parem alustada veojõuga, pukseerimata. Asfaldil sõidab sujuvalt, aga haarduvuse omadustega ei hiilga.
Kuival teel pidurdab keskmisest halvemini. Märjal asfaldil täielik läbikukkumine: katse liidrile kaotas rohkem kui 3 meetrit. Veereb vaikselt, veidi kuulda kattevahetus. Ebatasasustel väriseb. Mõõdukas kütuse kulu.
Naastud püsivad hästi, kaotusi pole. Projektsiooni suurus testi ajal ei muutunud, ja see jäi lubatud piiridesse.
+ Kõrged haarduvuse omadused jääl ja lumel, arusaadav juhitavus talvisel teel, hea lineaarne stabiilsus asfaldil.
– Nõrk pidurdus märjal asfaldil, väiksemad märkused otsesuuna stabiilsuse kohta lumisel teel, ülemineku ja sõiduühtluse kohta.
Ohutud lumistel ja jäistel teedel.
|
3-4. koht
|
Nokian Hakkapeliitta 7 |
.jpg) |
Loodud 2009.aastal kuid juba uuendanud kummikoostise ja naastude kujuga. Jääl kiirendab kõigist paremini. Ka pidurdavad väga hästi, tugevad põikihaarduvuses – ringil näitavad teise – kolmanda tulemuse. Lumel veidi nõrgemad – kiirendusel teine koht. Pidurdamine ja põikihaarduvus hea, kuid "Michelin" ja "Pirelli" siiski paremad. Lumisel teel sõidab ühtlaselt, tõrgeteta reageerib rooli liikumistele. Siiski kurvis tekkib külglibisemine, mis tugevneb, gaasi kahandamisel ja nõuab kerget, kuid täpset rooli korrigeerimist. Selline käitumine võib hirmutada kogemusteta juhte.
Sügaval lumel sõidab mis tahes režiimil, jättes tähelepanuta pukseerimisastet. Sirgel asfaldil veidi ujub, näidates ebapiisavalt täpset "nulli". haarduvuse omadused keskpärased. Pidurdamine kuival asfaldil kõigist halvem, märjal teel pidurdamisel tulemused on veidi alla keskmise.
Naastrehvidena üsna mugavad. Praktiliselt vaiksed, sõidu sujuvuse suhtes pretensioone ei ole. Veerevad väga hästi ja säästavad kütuse võrdselt "Michelin´iga" igal kiirusel. Naastude projektsioon lubatud piirides, kuid projektsiooni kasv väga tagasihoidlik – 0,1 mm katse ajal.
+ Suurepärased haarduvuse omadused jääl ja lumel, hea läbivus sügaval lumel, mugavad, tagasihoidlik kütusekulu. – Nõrgimad pidurdusomadused kuival asfaldil, väiksemad märkused juhitavuse kohta talveteedel ja lineaarse stabiilsusele asfaldil. Mitte ainult talveteedel, aga ka maastikul. Aitab säästa kütust.
|
5. koht
|
Gislaved Nordfrost 5 |
 |
Loodud 2006.aastal, nüüdseks juba korduvalt moderniseeritud. Viimane kord sai varieeritud naastude projektsiooni suurus. Jääl haarduvus suhteliselt hea, kiirendab ja kurvides püsib rahuldavalt, pidurdab hästi.
Lumel tunneb end vähem veenvalt, kiirendus keskmine, põikihaarduvus kaugelt testi liidrite näitajatest maas, pidurdus nõrk – tulemused ligilähedased "Bridge" ja "Amletam".
Lineaarstabiilsuse suhtes talveteedel on märkus: auto kisub kõrvale sügavasse lumme. Kurvides lumel vedi hilineb reaktsiooniga, rooli pöördenurgad veidi suuremad kui sooviks. Lumisel teel läheb risti paiskumise oht, aga jääl – külglibisemine. Sellega seoses tuleks märkida väga sujuvat libisemisse sattumist ja nii sama sujuvat sõidusuuna taastamist. Sügaval lumel mitte väga enesekindlad. Sõidu alustades vajuvad sisse, mis viib sissekaevumiseni. Liikumisel eelistab kerget pukseerimist.
Asfaldil sõidavad sujuvalt, ilma märkusteta, kuival pidurdab alla keskmise. Märjal pinnal, vastupidi, pidurdustulemus hea, parem kui "Conti", natuke rohkem, kui paar meetrit. Naastude müra, mustri sahin, rappub. Kütusekulu keskmine.
Naastude projektsioon normi piires, kuid paremast esiratast kaotasime kaks naastu.
+ Head pikihaarduvuse omadused jääl ja pidurdus märjal asfaldil, lineaarne stabiilsus asfaldil.
– Tagasihoidlik läbivus sügaval lumel.
Jääl paremad kui lumel.
|
6. koht
|
Cordiant Sno-Max PW-401 |
.jpg) |
Aastal 2008 loonud firma "Sibur – Ruskije šini". Jääl püsivad enam-vähem veenvalt. Tõenäoliselt tänu märkimisväärsele naastude väljaulatuvusele. Hoovõtt nõrk, põikihaarduvus ja pidurdus keskmine.
Lumel hoovõtt tagasihoidlik, põikihaarduvus – läheneb keskmisele, pidurdusomadused päris head. Talvisel teel auto veidi „ujub“ ja veab sügavamale lumme. Juhitavus võiks olla parem: kurvidesse auto siseneb märgatava viivitusega. Teatud raadiusega kurvis tekkib külglibisemine, mis nõuab õigeaegse korrektsiooni. Taastamine kiire. Hanged läbivad ilma erilise entusiasmita, eelistades kerget pukseerimist. Asfaldil suurel kiirusel paneb auto „ujuma“. Hoida seda otsesuunas takistab laialivalgunud "null" ja nõrk reageerimine rooli liigutustele.
Kuival asfaldil pidurdab normaalselt, märjal – nõrgalt. Madalsagedusmüra tekib erinevate kiiruste juures, kostavad teeliited. Kerele kandub vibratsioon, väiksematel ebatasasustel esinevad värinad. Halb veere, sundides tarbida lisakütust.
Naastude projektsioon väga suur – rohkem kui 2 mm, samal ajal kui nende "kasvutempo" on normi piires. Katse ajal ei kaotatud ühtegi naastu.
+ Head pidurdusomadused kuival asfaldil, rahuldav juhitavus talvistel teedel, sügavas lumes ülejuhitavad.
– Tagasihoidlik hoovõtt jääl, halb lineaarne stabiilsus asfaldil, suurenenud kütusekulu, kõvad.
Pea kõiges keskpärased.
|
7. vieta
|
Contyre Arctic Ice |
 |
Rehv loodud 2006.aastal. Turvisemustri poolest midagi vahepealne "Gislaved NF-З" ja "Pirelli Carving Edge" vahel. Jäisel teel muide, ei peaks kiirustama – pidurdavad kõigist halvemini, kuigi hoovõtt ja põikihaarduvus on keskmine. Lumel veel hullem: põikiomadused nõrgad, pikiomadused – halvimad. Just seal ebatäpne, ujub, veab sügavamale lumme.
Käitumine kurvides on kaugel täiuslikkusest: reageerib ilma erilise aeglustuseta, kuid käitub ebastabiilselt ja arusaamatult – sattub vaheldumisi rist-ja külglibisemisse. Kõrvalkalded ja taastumised on järsud, mis toob sageli kaasa järgmise külglibisemise. Sügavat lund ületavad ebaveenvalt. Nõuab täpset starti – vastasel juhul kaevub sisse. Asfaldil sõidab ühtlaselt, just kui suverehvid. Kuival teel pidurdavad kõigist paremini, märjal – väga hästi, esitades teist tulemust. Undavad ja on lärmakad isegi väikesel kiirusel, suurendades undamist 70 km/h juures. Tee konarused kanduvad üle autokerele, vibratsioon – juhtorganitele. Veere keskmine, mistõttu üsna säästlikud. Katsetuste käigus naastud "ronisid välja" umbes pool millimeetrit. Pahaendeline vihje nende kiirele kaotusele, kuid kadus vaid üks naast tagarattalt.
+ Parimad pidurdamisel kuival teel ja väga head märjal teel, korralik lineaarne stabiilsus asfaldil, rahuldav suutlikus sügaval lumel.
– Halvemini kõigist pidurdab jääl, nõrgad haardeomadused lumel ja probleeme juhitavusega, tugev müra.
Ei sobi rasketes talvetikutingimustes.
|
8. vieta
|
Bridgestone Ice Cruiser 5000 |
.jpg) |
Turul alates 2005.aastast, valmistuvad koha üleandmiseks mudelile indeksiga 7000. Jääl üldse ei meeldinud. Kiirendab kõigist halvemini, pidurdus ja põikihaarduvus märgatavalt nõrk. Ka lumel ei sära. Stardib ja pidurdab vastumeelselt, lõppkiirus ümberreastumisel kõige madalam, mis kostab halbadest põikihaarduvuse omadustest. Lumisel teel veidi „jooksevad“. Kurvides rõõmustab täpne reaktsiooniga rooli pööretele, aga sellega kõik ka lõpeb. Sõites ringil tagaots liugleb iseenesest ja vajub tugevasse külglibisemisse. Kohandades seda, rooli tuleb pöörata väga suure nurga all. Teine variant – sisenemisel kurvi tekkib külglibisemine, mis viib pikaks libisemiseks esiteljega. Sügavat lund ületab ebaveenvalt, pöörab vastumeelselt.
Asfaldi sirgel sõidab sujuvalt. Kuival asfaldil pidurdamine keskpärane, märjal – nõrk, halvem pidurdusteekond on ainult "Continental". Tugev müra. Tasasel teel vastumeelsust tekitab turvise surin ja teede liitumiskohtade müra. Põhjalikult raputab keskmistel ja väikestel konarustel. Kütusekulu keskmine. Naastud on liiga süvistatud, projektsiooni tempo normi piirides, paigaldatud turvaliselt.
+ Head pidurdusomadused ja otsesuuna stabiilsus kuival asfaldil, rahuldav sõidusujuvus ja läbivus sügavas lumes.
– Tagasihoidlik pidurdamine märjal pinnal ja haarduvuse omadused jääl ning lumel, ebaselge juhitavus talvistel teedel, kõrge müratase.
Osaliselt lumisteks teedeks.
|
9. vieta
|
Amtel NordMaster ST-310 |
 |
Nägi maailma rohkem kui viis aastat tagasi ja on sellest ajast toodetud muudatusteta. Jääl lihtsalt isikupäratud. Haarduvuse omadused rohkem kui tagasihoidlikud. Hoovõtt nõrk põiknäitajad – halvemad kõigist teistest, vähemalt hea, et pidurdamine keskmiste tulemuste piires. Lumel on normaalne ainult hoovõtt, pidurdus- ja põiknäitajad nõrgad. Stardib täiesti veenvalt, kuid juba liikumisel algab ootamatu libisemine.
Lumisel teel sõidusuunda ei hoia – isegi väikestel põikikallakutel tagaots vajub ära, põhjustades külglibisemise. Kurvides ei peaks kiirustama. Rool raske, kuid väheinformatiivne. Auto selle pööramisele reageerib väga laisalt, nõudes täiendavat pööramist. Väiksemgi kiiruseületamise võib viia külglibisemisse.
Hangesid väga ei kannata: sõites läbi sügava lume, tundub, et auto põrkab vastu seina. Stardi juures vajub sisse ja kaevub, pöörata ei taha ning tagurpidi sõidab vastumeelselt. Sirgel asfaldil veidi ujub, ning hilineb sõidusuuna muutmisele, kuid pidurdab väga hästi nii kuival ja niiskel teel. Kärarikkad, nii et vibreerib kogu salong. Kütusekulu keskmine. Naastude projektsiooni suurus ja projektsiooni kasvutempo normi piires. Naaste ei kaota.
+ hea pidurdusvõime ja rahuldav lineaarne stabiilsus asfaldil.
– Tagasihoidlikud haarduvuse omadused jääl ja lumes, kuid põikihaarduvus – kõige nõrgem, probleemne lineaarne stabiilsus ja juhitavus talvistel teedel, halb läbivus sügavas lumes, madal mugavuse tase.
Sobivad korralikult puhastatud teedel.
|
|