Za Rulom: talverehvide test 205/55R16 (2011)

Za Rulom: talverehvide test 205/55R16 (2011)Millised rehvid osta selleks talveks? Aitame Teil teha oma valiku, kommenteerides meie traditsiooniliste katsete tulemusi.

Pirelli Winter Carwing Edge naastrehvid on saanud liidriks esmakordselt kogu ZR katsete ajaloo jooksul. Nad ei ole mitte ainult väga head, kuid ka hinna poolest üsnagi soodsad talveks mõeldud importrehvide seas: hinna ja kvaliteedi suhe moodustab 5,5. Üldmuljet rikub vaid mõne naastu kaotus katsete jooksul. Ettevõtte Pirelli ametlik kommentaar selle kohta on esitatud väljaande ZR 2011. aasta 9. numbris.

Lühidalt oli vastuse sisu selline: kui ettevõte sai infot naastude kaotuse kohta Pirelli Winter Carwing Edge rehvide puhul, mis on ilmnenud meie poolt talvekatsete läbiviimisel, siis see viis läbi oma rehvide põhjaliku kontrolli ning tuvastas, et ühe naastude tarnija toodangus on kohata lubamatuid hälbeid korpuse suuruse osas. Tarnijat on sellest teavitatud, ning seejärel on ta võtnud kiireid meetmeid naastude suuruse stabiliseerimiseks, ja nüüd on Pirelli kindel, et naastude kaotuse juhtumeid enam ei teki.

Suurepärane kolmik – Continental, Michelin ja Nokian, mis on viimastel aastatel olnud vaieldamatud liidrid, seekord on ootamatult Pirelli’le järele andnud. Kuid vaatamata sellele kõik nad on jäänud superrehvide rühma, kogudes üle 900 punkti.

Michelin-XIN 2 – lõppkokkuvõttes teine koht, tasakaalu ja stabiilsuse eeskuju (hinna ja kvaliteedi suhe on 6,8). Kolmanda koha sai Nokian-HKPL 7, mis on ka kõige kallim: hinna ja kvaliteedi suhe on 7,7.

 

 
Za Rulom: talverehvide test 205/55R16 (2011) Za Rulom: talverehvide test 205/55R16 (2011) Za Rulom: talverehvide test 205/55R16 (2011) Za Rulom: talverehvide test 205/55R16 (2011)
 
Uudis Continental’ilt, ContiIceContact, ei jõudnud auhinnakohale, jäädes vaid neljandale kohale, seejuures hinna ja kvaliteedi suhe on 7,3. Samas üldarvestusel on see rehv oma ammusele konkurendile Nokian’ile järele andnud vaid 1 % piires.
Viiendal kohal on Venemaal populaarse kaubamärgi Gislaved mudel, mis on kogunud 889 punkti. Kuuendale kohale on jõudnud Goodyear UltraGrip Extreme, mis punktide poolest on andnud liidrile järele pea 5 %, ent hinna ja kvaliteedi suhte (6,8) järgi on see võrdne Michelin’ile.
Seitsmendal kohal on Cordiant Sno-Max, tõestades seeläbi oma mulluse parima kodumaise naastrehvi tiitli. Hinna ja kvaliteedi suhe moodustab 4,6. Uudis Bridgestone’lt, Ice Cruiser 7000, näeb välja parem kui eelmine mudel, 5000, kuid praegu pole veel konkurentsivõimeline liidrite suhtes (hinna ja kvaliteedi suhe on 7,0). Üheksandal kohal on Kama Euro 519, hinna ja kvaliteedi suhe on 4,9. Tundmatu Contyre uudis, Arctic Ice ll rehv tagasihoidlike omadustega on jäänud vaid kümnendale kohale. Ent hinna ja kvaliteedi suhe on ostjatele kõige soodsam, ehk 4,5.
 

Allikas: Zaruļom

1. koht Pirelli Winter Carving Edge
Pirelli Winter Carving Edge
 

+ Parimad pidurdusvõime ja põiksuunaline haardumine, hea haardumine jääl, väike kütusekulu kiirusel 60 km/h, terav kurss ja suurepärane juhitavus talvistel teedel.

 

 

– Madal mugavustase, väikesed märkused läbivusvõime osas sügavas lumes ning kursipüsivuse osas asfaldil.

 

 

 

927 punkti
Igale talvisele teele.

2. koht Michelin X-Ice North 2
Michelin X-Ice North 2
 

+ Hea kiirendusvõime lumes, väike kütusekulu kiirusel 60 km/h, väga hea läbivusvõime sügavas lumes, terav juhitavus talvistel teedel, terav kurss igal talvisel teel.

 

 

– Väikesed märkused sõiduühtluse osas.

 

 

 

921 punkti
Head rehvid mistahes tingimustel. Aitavad säästa kütust.

3. koht Nokian Hakkapeliitta 7
 

 

+ Parim  kiirendusvõime ja hea pidurdusvõime jääl, hea lineaarne haardumine lumes, väike kütusekulu, suurepärane läbivusvõime, terav juhitavus, terav kurss lumisel teel.

 

 

– Nõrk pidurdusvõime kuival asfaldil, madal mugavustase.

915 punkti

Sobivad igale talvisele teele ja maastikule, kuid nende parimad omadused ilmnevad lumes ja jääl. Ökonoomsed.

4. koht Continental ContiIceContact
 

+ Head pidurdusvõime ja põiksuunaline haardumine lumes ning kiirendusvõime ja põiksuunaline haardumine jääl, terav juhitavus talvistel teedel, hea läbivusvõime ja kursipüsivus asfaldil.

 

 

– Suur kütusekulu kiirusel 60 km/h.

 

 


909 punkti
Sobivad igale talvisele teele, kuid nende parimad omadused ilmnevad lumes ja jääl.

5. koht Gislaved Nord Frost 5
 

+ Hea põiksuunaline haardumine lumes, parim pidurdusvõime kuival asfaldil, madal müratase, hea kursipüsivus lumisel teel.

 

 

– Suurevõitu kütusekulu kiirusel 60 km/h, madal läbivusvõime.

 

 


889 punkti
Sobivad igale talvisele teele.

6. koht Goodyear UltraGrip Extreme
 

+ Parim pidurdusvõime märjal asfaldil ning hea pidurdusvõime kuival asfaldil, tagasihoidlik kütusekulu kiirusel 90 km/h, terav juhitavus talvistel teedel, hea kursipüsivus igal talvisel teel.

 

 

– Nõrk lineaarne haardumine jääl, nõrk pidurdusvõime lumes.

 

 

878 punkti

Kõlbavad sõiduks mistahes talvistel teedel, head omadused asfaldil.

7. koht Cordiant Sno-Max
 

+ Parimad pidurdusvõime ja põiksuunaline haardumine jääl, hea kiirendusvõime lumes.

 

 

– Nõrk põiksuunaline haardumine lumes, kõige nõrgem pidurdusvõime kuival asfaldil, suurem kütusekulu, probleemne kursipüsivus asfaldil, madal läbivusvõime, müra.

 

 

871 punkti
Sobivad eeskätt jäitunud ja lumistele teedele.

 

8. koht Bridgestone Ice Cruiser 7000
 

+ Hea pidurdusvõime märjal asfaldil, hea kursipüsivus talvisel teel iga ilma puhul.

 

 

– Nõrgad lineaarne haardumine lumes ja kiirendusvõime jääl, probleemne juhitavus talvistel teedel ning kehv läbivusvõime sügavas lumes.

 

 

852 punkti

 

Sobivad osaliselt lumistele ja kergelt jäitunud teedele.

9. koht Kama Euro 519
 

+ Hea läbivusvõime, rahuldavad juhitavus ja kursipüsivus talvistel teedel, ökonoomsus.

 

 

– Nõrgad kiirendusvõime ja põiksuunaline haardumine jääl, kehv pidurdusvõime lumes, kõige kehvem pidurdusvõime märjal asfaldil, ebarahuldavad kursipüsivus asfaldil ja sõiduühtlus.

 

 

 

841 punkti

Sobivad lumistele ja kergelt jäitunud teedele.

10. koht Contyre Arctic Ice ll
 

+ Hea pidurdusvõime kuival asfaldil, rahuldav kursipüsivus.

 

 

– Kõige nõrgemad pidurdusvõime jääl ning kiirendusvõime ja põiksuunaline haardumine lumes, kehv pidurdusvõime märjal asfaldil, probleemne juhitavus talvistel teedel, vilets läbivusvõime, madal mugavustase.

 

 

820 punkti

Sobivad põhjalikult puhastatud teedele.

11. koht Amtel NordMaster ST-310
 

+ Parim pidurdusvõime märjal asfaldil ning hea pidurdusvõime kuival asfaldil, rahuldav kursipüsivus.

 

 

– Väga kehvad omadused lumes ja jääl, probleemne juhitavus talvistel teedel, kehv läbivusvõime, madal mugavustase.

 

 

804 punkti

Sobivad vaid põhjalikult puhastatud teedele.