Teknikens Varld – 205/55 R16 mõõdus talverehvide test (PiZ-2/13)

Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013)Rootsi eksperdid testivad seitsme tootja rehve kolmes kategoorias.

Rootslaste poolt käesoleval aastal testitud paarikümne rehvi seas oli viis uudistoodet ja kümme rehvi, mida Teknikens Varld polnud enne seda veel testinud. Eksperdid märgivad, et 2011. aasta testides esinesid Pirelli naastrehvid katsetes väga hästi, kuid kaotasid seejuures oma naastud. Kas uued Pirelli Ice Zero rehvid suudavad Itaalia kaubamärki rehabiliteerida? Kes suutis leida näitajate parima tasakaalu? Vastused kõigile küsimustele võib leida testi tulemustest.

Pidurdus

Testides lumel ja jääl võisid rehvid saada kuni 20 punkti, kuival ja märjal asfaldil aga kuni 10 punkti. Niiviisi otsustati põhjusel, et talverehvide puhul on nende käitumine lumisel ja jäisel pinnal suurema tähtsusega.Parimatest parimaiks osutusid sel alal Goodyeari rehvid, millele järgnesid väikese vahega Bridgestone ja Continental.Lamellrehvide seas osutusid parimaiks Pirelli Skandinaavia tüüpi rehvid, mis suutsid jõuda järele mahajääjatele naastrehvide hulgast.Euroopa tüüpi rehvide seas saavutasid esikoha eelmise aasta testis võitnud Continentali rehvid.

Vesiliug

Testid viidi läbi trekil, millel oleva veekihi paksus oli pidevalt 9 mm. Katsetes vastupidavusele pikisuunalisele vesiliule, milles kasutati relsisüsteemi, hinnati seda, millal rataste paigalpöörlemine saavutab 15%.

Selles testis osutusid parimateks Continental ja Goodyear, mis esinesid otsekui oma isiklikus klassis. Skaala alumisele poolele jäid Kumho Skandinaavia tüüpi rehvid, mis osutusid ainsateks rehvideks, mis kaotasid haardumise juba kiirusel 60 km/h.

Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013) Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013) Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013) Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013)
Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013) Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013) Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013) Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013)

Juhitavus

Seitsmest testitud naastrehvist neli – Bridgestone, Michelin, Nokian ja Pirelli – on käesoleva hooaja uudistooted ja juba see on ainulaadne juhtum. Tõeliselt sügavat muljet avaldab aga see, kuivõrd on naastrehvide näitajad ühe aastaga parenenud. Kui eelmisel aastal jäid edetabeli ülemised read erinevate kategooriate rehvidele, siis sel korral ei kutsu naastrehvide ülekaal esile mingeid kahtlusi – sellesse kategooriasse kuulub kaheksast parimast rehvist seitse, nende vahele suutsid trügida vaid Nokiani Skandinaavia tüüpi rehvid.

Kõigi rehvide seas näitasid parimat tulemust üles Pirelli naastrehvid, mis tõestasid, et naastude väljakukkumisega seotud probleem, mis esines selle kaubamärgi rehvidel kaks aastat tagasi, on nüüdseks haihtunud. Tasub märkida, et märjal pinnal ei saa Pirelli rehve mõningate Euroopa tüüpi lamellrehvidega küll võrrelda, kuid need rehvid peavad end ülal ennustatavalt ja turvaliselt ning sellel teekattetüübil on neil naastrehvide seas parim juhitavus. Kui aga lisada eelöeldule lumel ja jääl läbiviidud testide tulemused, siis on Pirelli võit juhitavuse testides silmnähtav. Naastrehvidele suutsid ainsatena võrdväärset konkurentsi pakkuda Nokiani Skandinaavia tüüpi rehvid, „eurooplastest“ aga suutsid talviste tingimustega väärikalt hakkama saada vaid Pirelli rehvid.

Põdratest

Selles testis pakuvad naastrehvid oma tulemustega taas kord meeldiva üllatuse.

Kõik ülemised read, nagu võis ka oodata, hõivasid Euroopa tüüpi lamellrehvid. Parimad neist – Bridgestone, Goodyear, Michelin, Nokian ja Pirelli – demonstreerisid ühesuguseid tulemusi. Arvesse ei võetud üksnes suurimat kiirust järsul ümbersõidul takistusest, vaid ka seda, kuidas rehvid end sellises olukorras üleval peavad; liidrite tulemused olid selles suhtes samuti väga sarnased.

Mugavus

Ei saa öelda, et mingi ühe kategooria rehvid oleksid teistest mugavamad. Rootsi teedel läbiviidud testi tulemuste põhjal selgeid liidreid välja ei selgitatud.

Ökonoomsus

Käesoleva aasta test tõi esile talverehvidevahelised olulised erinevused veeretakistuse osas, mis võib avaldada mõju kütuse kulule. Kõige ökonoomsemateks osutusid Nokiani Skandinaavia tüüpi rehvid, mis, kui võrrelda neid viimasele kohale tulnud Kumho rehvidega, suudavad säästa kuni 0,01 liitrit kütust miili kohta (1,61 liitrit 100 km kohta).

Teknikens Varld

1. Continental ContiIceContact Koondhinne 114
Continental ContiIceContact

Continentali rehvid võidavad Teknikens Varldi testides juba kolmandat aastat järjest, näidates üles tulemuste suurepärast stabiilsust. Ja mis veelgi positiivsem, vaatamata kõigile kordaminekutele ei ole tootja unustanud ka oma rehvide täiustamist. Eksperdid märkisid, et Continental on käesoleval aastal panustanud tugevasti mugavuse suurendamisse, sest müratase on muutunud märkimisväärselt madalamaks.

2. Pirelli Ice Zero Koondhinne 109
Pirelli Ice Zero

Itaallased suutsid saavutada oma naastrehvilt vägagi märkimisväärset edu. Kui kaks aastat tagasi loobusid Pirelli rehvid meeleldi oma naastudest, siis sel korral midagi taolist ei täheldatud. Neil on ka väga head tulemused märjal asfaldil, kuid suure veeretakistuse tõttu hinne mõnevõrra halvenes.

 3. Goodyear UltraGrip Ice Arctic Koondhinne 109
Goodyear UltraGrip Ice Arctic

Eelmisel hooajal esitletud Goodyeari naastrehvide peamiseks väärtuseks on just väga hea pidurdustõhusus peaaegu kõigil pinnatüüpidel. Tasakaalustatud näitajad lasevad neil tagada nii turvalisuse kui mugavuse ning seejuures on neil ka väga madal veeretakistus.

4. Bridgestone Blizzak Spike-01 Koondhinne 103
Bridgestone Blizzak Spike-01

Konkurents naastrehvide vahel osutus karmiks ja Bridgestone’i rehve võib pidada omas klassis ühtedeks parimatest. Olgu öeldud, et Continentali tasemeni need ei küündinud, kuna mõnel alal jäid nad liidritest maha. Kõige märkimisväärsemateks puudusteks on suur veeretakistus ja madal mugavustase.

5. Michelin X-Ice North 3 Koondhinne 103
Michelin X-Ice North 3

Michelini rehvid olid testis ainsad kärbitud naastudega rehvid, mis mõjus kahjuks negatiivselt nende näitajatele jääl. Testi üldtulemused näitavad siiski seda, et Michelini rehvid liiguvad õiges suunas. Michelini rehvid ei teinud suuri vigu üheski katses, lisaks on need väga mugavad ja neil on madal veeretakistus.

6. Nokian Hakkapeliitta 8 Koondhinne 102
Nokian Hakkapeliitta 8

Nokian panustas tõsiselt sellesse, et naastude lisamise uute reeglite kehtestamise ajaks lubataks nende uutele rehvidele lisada 190 naastu, kusjuures Michelini rehvidel on vaid 96 naastu. Tulemuseks olid väga head tulemused jääl, üldarvestuses aga sellest võidu saavutamiseks ei piisanud. Talvistes tingimustes näitasid Nokiani rehvid end üles väga heast küljest, asfaldil olid aga nende näitajad märkimisväärselt halvemad.

7. Nokian Hakkapeliitta R2 Koondhinne 97
Nokian Hakkapeliitta R2

Nokian esitles käesoleval hooajal ka uusi Skandinaavia tüüpi lamellrehve, mis kehtestasid oma turusegmendis uued standardid, kuna neil on suurepärane haardumine talvistes tingimustes. Uudisootel on testis ka kõige madalam veeretakistus, kuid tasub märkida, et märjal asfaldil ei pea nad end just kõige paremini ülal. Mis käib muuseas kõigi selle kategooria rehvide kohta.

8. Michelin Alpin A4 Koondhinne 95
Michelin Alpin A4

Need Michelini rehvid on tüüpilised Euroopa talvele mõeldud rehvid. Teiste sõnadega, lumel ja jääl peavad nad end teistest talverehvidest halvemini üleval, kuival ja märjal asfaldil aga oluliselt paremini. Michelini rehvid osutusid testis kõige mugavamateks ja neil olid, nagu oligi oodata, väga head tulemused märjal pinnal. Teisest küljest jätab pidurdus jääl soovida paremat.

 9. Pirelli Winter IceControl Koondhinne 94
Pirelli Winter IceControl

Pirelli Skandinaavia tüüpi rehvid pidurdavad lumel ja jääl tõesti hästi, kuid kuival ja märjal asfaldil on nende tulemused märkimisväärselt halvemad. Tüüpilised selle kategooria rehvid.

10. Pirelli SnowControl Serie 3 Koondhinne 94
Pirelli SnowControl Serie 3

Euroopa tüüpi rehvide turusegment osutus tõeliseks herilasepesaks, kuna Pirelli SnowControl Serie 3 rehvide näol ilmus sinna uus ja väga pädev tegija. Samas kui teised selle klassi konkurendid ei saa talviste tingimustega hakkama, lähevad need Pirelli rehvid neist kõigist mööda. Pirelli rehvidel on küll raskusi märja pinnaga, kuid ikkagi saavad nad „soovitatavate“ staatuse.

11. Goodyear UltraGrip 8 Koondhinne 94
Goodyear UltraGrip 8

Goodyeari rehvid pidurdavad väga tõhusalt lumel. Muus osas sarnanevad need Michelin Alpin A4 rehvidele, see tähendab, et nad tagavad hea juhitavuse kuival ja märjal asfaldil, kuid saavad märkimisväärselt halvemini hakkama sõiduga lumel ja jääl. Tõsi, erinevalt Michelinist ei saa need rehvid kiidelda samasuguse mugavusega, lisaks on neil ka suhteliselt suur veeretakistus.

12. Continental ContiWinterContact TS850 Koondhinne 93
Continental ContiWinterContact TS850

Eelmisel aastal võitnud Continentali rehvid ei esine sel korral mitte päris nii, nagu tavaliselt. Näitajad lumel on väga head, kuid teistel „talvistel“ aladel on tulemused imekspandavalt madalad. Continentali rehvid saavad head hinded kuiva asfaldi testides, kuid kunagist näitajate tasakaalustatust enam pole. Lisaks on Continentali rehvidel kõrge veeretakistus.

13. Kumho I*ZEN KW22 Koondhinne 91
Kumho I*ZEN KW22

Kumho rehvid ei suuda oma näitajate poolest teistele naastrehvidele järele jõuda. Lumel ja jääl on kõik põhimõtteliselt korras, kuid mugavust jääb vajaka, veeretakistus on kõrge ja tervikuna võib öelda, et Kumhol ilmselt on, mille kallal tööd teha.

14. Continental ContiVikingContact 5 Koondhinne 89
Continental ContiVikingContact 5

Continental esitles põhja laiuskraadidele mõeldud uuendatud lamellrehve just täpselt uue hooaja alguses. Rehvid saavad hästi hakkama testidega lumel ja jääl, kuid näitavad end väga halvast küljest testides kuival ja eriti märjal asfaldil. Veeretakistus on see-eest sama madal kui Nokiani rehvidel.

 15. Goodyear UltraGrip ice + Koondhinne 89
Goodyear UltraGrip ice +

Mõne aasta eest olid need Goodyeari rehvid Rootsi testides võidukad, kuid praegu on neil võiduni ilmselt veel pikk maa. Mis on väga heaks tõestuseks sellest, kui kiiresti toimub areng rehvitööstuses. Goodyeari rehvid on tuntud hea haardumise poolest lumel ja jääl, kuid märjal pinnal on neil keeruline hakkama saada. Väärtuste seas võib märkida ka mugavust, kütuse kokkuhoidu ja võrdlemisi häid tulemusi põdratestis.

16. Michelin X-ice Xi3 Koondhinne 87
Michelin X-ice Xi3

Michelin X-ice Xi3 rehvide valmistamisel on järgitud kõiki Skandinaavia talvel kasutatavatele rehvidele mõeldud standardeid. Neil on head tulemused lumel ja jääl ning nigelad tulemused märjal asfaldil. Testis vastupidavusele vesiliule saavutasid Michelini rehvid hoopis eelviimase koha. Seejuures on neil väga kõrge mugavustase.

17. Kumho I*ZEN KW31 Koondhinne 84
Kumho I*ZEN KW31

Põhjamaist tüüpi Kumho rehvid näitasid end kõige paremast küljest testides lumel, kus nad saavutasid kohad nimekirja ülemises pooles. Ja isegi põdratestiga said need rehvid väärikalt hakkama. Ka mugavusega on kõik korras, kuid kuival ja märjal pinnal esinesid need rehvid väga nõrgalt.

18. Bridgestone Blizzak WS70 Koondhinne 83
Bridgestone Blizzak WS70

Bridgestone’i rehvid võivad kiidelda näitajate hea tasakaaluga lumel/jääl ja asfaldil, kuid, nagu ka paljudel teistel Skandinaavia tüüpi rehvidel, on ka neil rehvidel väga pehme kummisegu, mistõttu tulemused märjal pinnal on väga nõrgad. Plusside seas on madal veeretakistus.

19. Bridgestone Blizzak LM-32 Koondhinne 82
Bridgestone Blizzak LM-32

Bridgestone’i rehvid on oma rehvitüübile täiesti vastavad – head tulemused kuival/märjal asfaldil ja halvad tulemused talvistes tingimustes. Väärtuste seas võib nimetada väga häid näitajaid põdratestis, puuduste seas aga kõrget veeretakistust, selles suhtes on halvemad vaid Kumho rehvid.

20. Nokian WR D3 Koondhinne 82
Nokian WR D3

Need Nokiani rehvid ei ole ilmselt mõeldud kasutamiseks lume ja jääga kaetud teedel. Nad sattusid liidrite hulka pea kõigis asfaldil läbiviidud testides, kaotasid aga palju punkte talvistes tingimustes läbiviidud katsetes. Lisaks on neil ka kõrge veeretakistus, mis on Nokiani rehvide puhul ebatavaline.

 21. Kumho I*ZEN KW23 Koondhinne 80
Kumho I*ZEN KW23

Euroopa tüüpi Kumho rehvid näitasid üles häid tulemusi lumel, kuid jääl on kõik märksa halvem. Kummisegu osutus samuti olevat väga pehme, mistõttu kannatasid näitajad kuival asfaldil, kus Kumho rehvid jäid viimasele kohale.