
Cinturato P7 Blue – see on esimene rehv maailmas, mis sai kõrgeima hinnangu AA ohutuse ja kütusesäästlikkuse osas vastavalt Euroopa Liidu territooriumil alates novembrist 2012. a kohustusliku uute rehvide märgistusesüsteemile. Esmakordselt esitleti rehvi laiale avalikkusele 2012. aasta juunis. See on uus lehekülg alates 1987. aastast pidevalt areneva ja autorehvide valdkonnas uusimaid progressi saavutusi järgiva Pirelli Cinturato tooteseeria ajaloos. Kahtlemata aitab sellele kaasa firma Pirelli uuendusmeelne poliitika, vastavalt millele ettevõte investeerib iga aasta uuringutesse umbes 3% oma aastakäibest (ligikaudu 150 miljonit eurot).
Cinturato P7 Blue – uus samm mudeli Cinturato P7 arendamises – on parimaks Pirelli pakkumiseks segmentides C ja D. Rehvil on kõik oma eelkäija omadused, aga ka olulised parendused kahes tähtsaimas küsimuses: ohutus ja kütuse säästlikkus.
Nii nagu sari Cinturato P7, on ka P Zero firma Pirelli kvaliteettoodete eredaimaks esindajaks.
Nende rehvide turule toomisega laiendab firma Pirelli oma kvaliteettoodete valikut ning pakub suurepärast lahendust keskkonnasäästliku toodangu austajatele, rahuldades suure ostjaskonna vajadusi.
Cinturato P7 Blue üks peamisi omadusi on palju lühem pidurdusteekond ja väiksem veeretakistus. Võrreldes B-kategooria rehvidega on uue rehvi pidurdusteekonda märjal teekattel vähendatud 2,6 meetri ning veeretakistust 23% võrra. Võrreldes C-kategooria rehvidega võimaldavad need rehvid säästa kütust kuni 10%.
Lisaks muudeti märkimisväärselt turvisemustri külgosade asümmeetrilist joonist, mis tagab suurema juhtimisohutuse.
Peamised tehnoloogilised lahendused:
![]() |
OMADUSED | FUNKTSIOONID | EELISED | ||||||||||||||
Turvisemustri uuenduslik koostis | Kontaktipinnal ühtlane rõhu jaotus | Ühtlane kulumine | |||||||||||||||
1 - Kontaktipinnal ühtlane rõhu jaotus |
Suurem läbijooks
|
Nauding pikkadest sõitudest |
|||||||||||||||
2 - Jäik karkass |
Vertikaalse deformatsiooni vähenemine ja energia väiksem hajumine |
Veeretakistuse vähenemine |
|||||||||||||||
3 - 4 laia pikisoont | Suurepärane vee minemajuhtimine | Erakordne ohutus ja kontroll vesiliu korral | |||||||||||||||
![]() |
KASUTUSOMADUSTE TABEL | ||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
1 - normaalne 2 - hea 3 - väga hea 4 - suurepärane 5 - oivaline |
Pirelli Cinturato ajalugu
Cinturato oli esimene radiaalrehv, mille ümber paigaldati ringvöö (Cintura – „vöö“ itaalia keeles), mis võimaldas rehvil paremini säilitada vormi võrreldes diagonaalse konstruktsiooniga. Just tänu oma ehitusele sai Cinturatost eriline rehv autospordi ajaloos. Hiljem hakati Cinturato tüüpi ehitust kasutama rehvide tootmisel tööstus- ja põllumajandustranspordi jaoks.
Esimese Cinturato rehvi, mis töötati välja Pirellis eelmise sajandi 50. aastatel, nimetas Juan Manuel Fangio silmapaistvaks tooteks, millest sai pöördepunkt rehvide tootmises. Kuulus Argentiina võidusõitjat hämmastas absoluutselt täpne reaktsioon rooli pööretele, mis oluliselt erines neil aastatel populaarsetest diagonaalrehvidest.
1968. aastal hakkas ettevõte Pirelli müüma Cinturatot enam kui 137-s maailma riigis.
Cinturato tänapäeval
Suverehvide sari Cinturato on suurepärane uusimate tehnoloogiate, juhitavuse parameetrite ja keskkonnasäästlikkuse saavutuste kooslus. Rehve toodetakse erinevates mõõtudes kiiruseindeksitega T – Y, mis võimaldab kasutada neid praktiliselt kõikide autode puhul – alates väikestest linnaautodest limusiinideni välja.
Green Performance Cinturato rehvisarja valmistamisel kasutatakse ökoloogiliselt puhastest materjalidest loodud kummisegu. Tänu karkassi innovaatilisele struktuurile väheneb keskkonnamõju, seejuures ohutus ja juhtimise mugavus jäävad muutumatuks nii kuival kui märjal teekattel. EC 2012 Direktiivile vastav madal müratase teeb sõidu mugavamaks: rehvid Green Performance Cinturato on keskmiselt 1 dB võrra vaiksemad võrreldes eelmiste põlvkondade rehvidega.
Green Performance tehnoloogia võimaldab vähendada ka veeretakistust peaaegu 20% võrra, mis aitab kütust kokku hoida 4%, samuti väheneb CO2 heide.