Talverehvid on Teie sõidukile kohustuslikud 1. detsembrist kuni 1. märtsini.
Teie ja Teid ümbritsevate inimeste turvalisuse huvides soovitame kasutada talverehve, kui ööpäeva keskmine õhutemperatuur langeb alla +7 °C.
Vastavalt Läti normatiivaktidele peab talverehvide turvisemustri minimaalne sügavus olema 4 mm.
Vajate professionaali nõuannet?
Võtke ühendust lähima Key Point´i asjatundjatega, et saada professionaalset nõu ja mõista, kuivõrd sõltub Teie turvaline sõit kvaliteetsetest talverehvidest!
Kas Te elate linnas või maamajas? Külastate talvel teisi Euroopa riike või kasutate autot ainult nädalavahetustel? Kõige sobivamate, ökonoomsemate ja turvalisemate rehvide valik sõltub paljudest teguritest.
Naastudega talverehvid
Stabiilsus ja kontroll auto üle ka jäätunud teedel!
Kõige paremini sobivad sõitmiseks tiheda lumekihiga kaetud teedel, aga ka linnatänavatel ja külateedel, mida hommikuti katab jääkirme.
On mõeldud ekstreemsete talveolude tarbeks, samuti autojuhtidele, kes elavad linnast väljas ja on sageli sunnitud sõitma mööda raskesti läbitavaid ja harva puhastatavaid teid.
Naastrehvid tagavad teiste talverehvidega võrreldes suurema turvalisuse jäätunud teekattel sõitmisel.
Eriti kõrgelt hindavad naastrehve vähem kogenud autojuhid.
Mõnedes Euroopa riikides on naastrehvide kasutamine keelatud (näiteks Poolas, Saksamaal, Belgias jt).
Asfaldil või kivisillutisel sõites on müra suurem.
Naastudeta talverehvid
Skandinaavia tüüpi talverehvid (pehmed talverehvid)
Suurepärane alternatiiv naastrehvidele! Madalate temperatuuride tarvis välja töötatud kummisegu ja tehnoloogilised lahendused tagavad turvalise sõidu jäätunud ja lumistel teedel.
Sobivad ideaalselt kasutamiseks karmides talvetingimustes, sõitudeks nii Lätis kui väljaspool seda.
Turviseplokkide teravad servad tagavad lumisel teel stabiilsuse kurvides.
Tasub meeles pidada, et sellised rehvid on ette nähtud kasutamiseks madalatel temperatuuridel, ent seoses tehnoloogiate arengu ja kliimaolude muutumisega on turul ka pehme kummiseguga talverehve, mis saavutavad oma tööomadused juba +7 °C juures.
Väiksem sõidukiirus, sest suurtel kiirustel ei taga pehmem kummisegu kiiret pidurdamist.
Märjal ja kuival tee sõites kuluvad nad jäikade talverehvidega võrreldes kiiremini.
Madal sooritusvõime märjal teekattel.
Kesk-Euroopa tüüpi talverehvid (jäigad talverehvid)
Sobivad kõige paremini autojuhtidele, kes elavad linnas, kus tänavaid puhastatakse ja töödeldakse regulaarselt, või kes sõidavad mööda puhastatud kiirteid.
Seda tüüpi rehvidel on tavaliselt ümardatud õlaplokid, mis talvetingimustes parandab kurvides teekattega haardumist.
Neil on kõrge maksimaalkiirus, seepärast on need kiirteel sõitmiseks turvalised.
Neid iseloomustab väga madal müratase.
Kesk-Euroopa rehvid ehk jäigad talverehvid ei ole mõeldud jäisel teel sõitmiseks.
Aastaringsed rehvid
Aastaringseteks võib pidada ainult selliseid rehve, millel on markeering „All-season”, „All-weather”, „4S” (neli aastaaega) või „AW” (any weather – kõik ilmaolud). Tuleb arvesse võtta, et enamik rehvitootjaid soovitab kasutada seda tüüpi rehve kliimavöötmetes, kus keskmine talvine õhutemperatuur on 0 °C. Ehkki Lätis on lubatud perioodil, mil talverehvide kasutamine on kohustuslik, kasutada „M+S” tähistusega rehve, on nende rehvide näitajad nii jääl kui lumel kõigest rahuldavad. Paljude arvates on „M+S” (mud and snow) tähistusega rehvid aastaringsed, tegelikult on need aga suurendatud veojõuga suverehvid.
Need rehvid on majanduslikus mõttes soodne alternatiiv talverehvidele, kui Teie aastane läbisõit on väike, näiteks elate linnas ja kasutate autot ainult nädalavahetustel poes käimiseks.
Kokkuhoid rehvide ostmisel, samuti nende vahetamise arvel.
Rehvitootjate idee kohaselt peavad aastaringsed rehvid tagama talveperioodil nõutava turvalisuse ja suveperioodil piisava mugavuse. Tuleb aga meeles pidada, et kui kasutate aastaringseid rehve suvel, kulub nende turvisemuster kiiremini kui suverehvidel.
Aastaringsete rehvide sooritusnäitajad on kõigil aastaaegadel keskmisel tasemel: talvel on sooritusvõime kehvem kui talverehvidel, suvel aga kehvem kui suverehvidel.
Suurendatud oht jäisel teel sõitmisel, sest aastaringsetel rehvidel ei ole jääl pidurdamiseks vajalikke tehnoloogilisi omadusi.
Talve- ja suverehvidel on erinev kummisegu koostis, seepärast on praktiliselt võimatu luua rehve, mis oleksid ühtmoodi tõhusad kõigil temperatuuril alates –20 °C kuni +30 °C. Erinevates kliimaoludes võivad ühed ja samad rehvid käituda erinevalt, mõnikord isegi ennustamatult.
Rehvikalkulaator
Key Point´i rehvikestuste spetsialistid soovitavad paigaldada autole seda mõõtu rehvid, mida soovitab autotootja. Kui soovite paigaldada teist mõõtu rehve, kasutage rehvikalkulaatorit, et veenduda rehvide sobivuses Teie autole.